Dagens fix

Sitter i soffan med laptopen i knäet och gäspar. Vad skönt det hade varit att ta en lite tupplur nu men jag hinner inte. Imorse var jag iväg till vårdcentralen för att träffa en läkare och prata om min herpes som jag brukar få i pannan som många av er känner till. Den har en tendes till att dyka upp då jag är bortrest eller i stark sol. Thailand 3 veckor=jag är säker att jag kommer få det. Läkaren var snäll och skrev ut tabletter till mig som jag ska börja med 2 dagar innan avresan. Jag ska ta 2 om dagen och om det bryter ut ändå så ska jag ta 5 om dagen. Massa tabletter blir det men jag är så glad att jag inte behövde tjata för att få receptet. Nemas problemas!

Efter läkaren traskade jag iväg till apoteket, sen tog ut ett paket som låg och väntade (nu har jag bikinis så jag klarar mig!), handlade det sista som behövs till nyårsmaten och sen hem. Nu har jag bloggat en stund och så ska jag gå igenom vårat "apotek" och se vad vi behöver kompletera med til resan och sen ska jag sätta mig på en buss och åka in till stan. K ska på sin syn/linsundersöking som han fick av mig i julklapp och efterdet ska vi kolla efter skor att ha på resan. Vi kommer ju att gå en hel del så vi är ute efter något bekvämt men ändå svalt. Kan bli svårt i vintertider att hitta men vi ska försöka i alla fall!

Bjuder på en julbild på Nellie så att inte inlägget blir så tomt :-D



/Tesan




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0