Klockren reklam

Jag tycker verkligen inte om reklam men när reklamen från "IQ-En bättre syn på alkohol" kommer, den där Lill Lindfors sjunger låten "Rus" som Peps Persson har skrivit... ler jag!

För det första så är det en väldigt trallvänlig melodi. För det andra så passar Lill´s röst jättebra till den och för det tredje så är själva videon verkligen så bra gjord. Den visar allt jäkelskap och elände som kan hända då det festas för hårt och där alla slags hämningar verkligen släpper. Folk gråter, gör bort sig, mår dåligt, sviker förtroenden... ja ni ser.

Älskar den för den visar eländet på ett humoristiskt sätt, man får sig en liten tankeställare och den svänger!


Sjung med nu!




När vinet glöder i dom fyllda glasen
och vi börjar bli i gasen
då lossar tungans band
Vi som gått omkring och vart så blyga
vi slutar upp att smyga
modet kommer efter hand

Hej, tjo och klackarna i taket
nu visar vi helt naket
hur modiga vi är
Inga ord kan bli för stora
vad har jag att förlora
Så är det med det!

Senare när berusningen har lagt sig
och det som jag har sagt dig
verkar ganska meningslöst
Då undrar jag över hur du ser mig
man får se upp hur man beter sig
och då skrattar jag nervöst

Mitt hjärta har en frusen inneboende
med pajat självförtroende
som inte mår så bra
Hon plockar fram allt det jag gömmer
och minns allt det jag glömmer
Hon säger att hon är jag


/Tesan




Kommentarer
Efwa/lilltanta

reagerade starkt på den här "reklamen" med, har själv en 17-åring här hemma o det känns banne mig rätt att vi sk "vuxna" visas upp i all vår... eländighet?



(älskar f.ö hennes lite "stötiga" sång, tanten har ju en hel massa samba i sig ;-) )



2008-11-11 09:28:08
URL: http://lilltanta.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0