Pysslig idag!

Äntligen har bedövningen börjat släppa. Det tog 4 timmar innan jag kände min tunga igen. Blev bedövad i hela vänstra käken, ända fram till hakan, upp över örat och hela vägen upp till strax ovanför tinningen. Lite obehagligt men jag är så glad för att jag slapp ha ont!

Efter tandläkarbesöket tog jag en liten shoppingrunda. Jag köpte julklappspapper, "pysselgrejer" och en present till C & D som jag pysslat ihop själv. Dom har flyttat till en annan lägenhet och ikväll ska vi åka till dom och hälsa på, så självklart måste dom få en liten inflyttningspresent om än dom nu "bara" har flyttat till en identisk, spegelvänd lägenhet två trappor upp!



Dagens inköp
Presentpapper: Lagerhaus
Julstickers: Lagerhaus
Ljus: Lagerhaus
Hjärtan på ståltråd: Lagerhaus
Ljusstake: Village
Vita plåtsiffror: Village

     
Det här är sakerna jag pysslade ihop presenten av.


 
Så här fint blev det!

Jag tog isär alla hjärtan och pärlor från hängena och så tog jag en stålråd och lindade fast dom på istället. Hällde vit (något  grovkornig) sand i ljusstaken innan jag ställde ner ljuset för att det skulle se mer vintrig och juligt ut (snö).



Voila´! Med celofan runt ser det proffsigt ut, som om det vore butiksgjort. Men jag får ju tala om att jag gjort den sjäv för jag blev så himmla nöjd! Lite får man väl skryta :-D


         
 




Dom här siffrorna i plåt tänkte jag knyta runt blockljus med något fint snöre eller ståltråd och så får det bli årets adventsljusstake. Funderar på att rugga upp ytan lätt med ett sandpapper för att få det att se lite nött ut.





I år vill jag göra gammaldags paketinslagning med brunt papper, hampasnöre eller röd/vitt snöre och för första gången så har jag lust att testa på att greja med sigill. Men med dessa 3D-stickers kan man göra det lätt för sig. Dom ser verkligen ut som en äkta sigill-stämpel och man sparar både pengar och tid (dom var superbilliga)!


 

Snart dax för vaccination. Adios!


/Tesan



Kommentarer
nilla

Hej!! brukar kika in här ibland =O) vet ju vem du är!!så fint du gjorde med presenten!!! såg också det du målat,fint det med,du är duktig!!



ha det så bra!!

2008-11-11 17:43:48
URL: http://vartlillatorp.blogspot.com
Jennie

ok tack så mycket. ska prova den nästa gång om inte denna fungerar som jag har köpt =)

2008-11-16 18:04:03
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0