Fullt ös

Haft så mycket att göra så har inte haft tid att blogga. I torsdags var skellefteå-C här. Vi år surströmming och det var såå gott. Som vanligt! Tyvärr tyckte inte K att det var så kul när han kom hem. Trots att jag hade ansträngt mig för att det skulle lukta så lite som möjligt så tyckte han det var fruktansvärt. Han ville inte ens sova hemma (men det gjorde han ändå). Han förbjöd mig från att äta surströmming hemma om det inte är så att han kan vara borta i 24 timmar. Hehe! Någon som kan låna ut sin bostad nästa gång? Till honom att sova i eller till mig att äta suringen i. :-)

I fredags hann vi med mässan ändå. K:s föräldrar ville också dit. Himmla käckt! Då kunde vi ses och samtidigt gå dit! Dessvärre var det inte så bra som jag trodde. Inte så mycket heminrednng som det såg ut att vara på mässkartan. Mest för hemmafixaren eller om man håller på att bygga hus. Mycket värmepannor, carports, larminstallering, köksutrustning och trädgårdsredskap. T.o.m Roomservice-Johnny & Mattias var ett fiasko. Satt bänkad en bra stund innan 15-showen skulle börja för att få en bra plats. Jag trodde att man skulle få en massa tips och få se dom i action. Men det var som ett barnprogram. Dom kallade upp två 10-åringar på scenen. Ett barn kaklade lite och det andra satte upp en typ av schabloner medans killarna mest svammlade. Jag lärde mig att man ska använda gipsskivor utan papper då man renoverar om ett badrum, thats it!



Det som inhandlades på mässan var en söt liten ytterkruka som ser ut som en princesskrona. Ska plantera blomman i en zinkkruka istället, då jag hittar en, så man ser kronar tydligare.


     
Jag tycker den är jättesöt!


K:s mamma köpte även en grej till oss. En mojäng som man ska ha på huvudet. Den ger lätt massage och ska vara bra för avslappning, blodcirkulationen och en massa annat. En av dem som stod och sålde dom demonstrerade den på mig och K och vi blev som sålda på en gång. Det var SÅ skönt att jag fick gåshud längs hela armarna och ner i benen och det kändes som att jag skulle kunna somna ståendes där. Har ni inte testat så gör det!





Efter mässbesöket var vi alla hungriga så vi såg till att få oss något i magen, indiskt blev det och efter det strosade vi runt i en hel del butiker. Oj så mycket det finns som jag vill ha. Såg så mycket vackra saker (som K skakade på huvudet åt och inte kunde se något fint i det, men fick medhåll från hans mamma) som jag skulle kunna tänka mig. Det mesta i antik, lätt sliten, vit stil. Jag blir mer och mer förtjust i den stilen trots att vi hemma har det ganska så modernt och stilrent. Jag behöver tre hem. Ett som jag kan få inreda i gammal, lantlig stil. Ett i modern stil och ett som jag och K kan inreda ihop :-D

Denna följde med oss hem efter alla butiksbesök:

Babell-kakfatet från Koziol. Har velat ha det länge men det har varit slut i svart
överallt där jag har letat.


Efter all shopping (som var mest tittande), tog vi ett damer glas vin och herrarna en öl,
på centralen i väntan på K:s föräldrars tåg. Så här såg det ut:



Sen åkte vi hem och så blev det sängen i tid då jag skulle upp tidigt morgonen efter... det var dax för Ullared igen! Men det får ni läsa om i nästa inlägg.

/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0