Äntligen suring!

Då var man hemkommen för ett tag sedan. Skellefteå-C (får hon heta idag den C :-)) bjöd på middag, tjejmiddag och inte vilken middag som helst utan surströmming. Åhhhh vad jag har längtat!!! Har inte ätit det sedan förra sommaren så det var galet gott.

Jag hade en dröm natten till idag... C skulle bjuda på middag, precis som i verkligheten, på surströmming. Jag pratade med henne på telefon och talade om hur mycket jag längtade efter suring (som skellefteå-tjejerna kallar det), men då säger hon att hon hade lagat annan mat hon skulle bjuda på. Vilken besvikelse! Men sen när jag vaknade och insåg att det var en dröm... då var jag glad kan ni tro!!!

Här är en bild från förra gången vi käkade fesken, sommar 2007.



Visst ser det jäkla äckligt ut på den bilden men ohh så gott på ett hårt tunnbröd med potatis, lök, tomatskivor och gräddfil, eller ännu hellre creme fraiche. Gahh, längtar tills nästa gång. Funderar redan på när jag skulle kunna bjuda hem tjejorna på finmiddag. :-D

Här kan ni läsa om den norrländska delikatessen ni som inte fattat greppet!

Nu måste jag gå och sova. Någon ropar från sovrummet. Natti!

/Tesan

Kommentarer
Anna

Jag vill också haaaaaaa

kramar


Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0