En helg. "He säg ba svosch"

Fredagen var bara jobb hela kvällen. Efter jobbet plockade jag upp K som hade varit på after work och så åkte vi hem, tjötade ett tag och sen hopp i säng. Larmet ringde 5.30, så upp och iväg till jobbet igen. Denna gången med spårvagn. Huvva!!! Vi ska prova åka kollektivt en månad för att se vad som händer med våran bensinräkning. Vi är vana att vara på jobbet på 10-15 minuter då vi tar bilen. Nu tar det 45 minuter, dörr till dörr för oss båda. Det är en jäkla skillnad! Det verkar som att det det här bara kommer pågå denna månad. Vi tycker nog att de är värt lite pengar all tid som man sparar. I alla fall så länge som K parekrar gratis på sitt jobb, då har man inte den kostnaden att tänka på också (Vi åker tillsammans och så släpper K av mig på mitt jobb på vägen).

                                                                                                       

Färdmedlet en månad fram över. Foto: Hilma Sandstedt


Lördag kväll var vi hemma hos samma kompisar som var hos oss i torsdags och så var det ett kompispar till. Vi åt räkor i stora lass och det var SÅÅÅ mumsigt!!!! Sedan spelade vi ett jätteroligt spel med många knasiga frågor. Kunde t.ex. vara "Hur många riskorn går de på en liter ris?" eller "Varför lyser stjärnorna?" eller "Vad får man i ersättning vid spermadonation?" Trevlig kväll som tyvärr inte kunde bli så sen då larmet skulle ringa samma tid på sönda´n.


Spelet finns att köpa bl.a på designtorget. Rekommenderas!

I söndag var jag aptrött då larmet ringde. Men det var bara masa sig upp och göra sig i ordning och bege sig ut i regn och rusk. Fingervantar och mössa på! Var ju inga minusgrader direkt med när det är så tidigt på morgonen och man är trött så fryser man ju ännu mer då det blåser så. Jag var såå trött hela dagen. Tur att vi fick en lugn dag och tur att man har förstående arbetskamrater. Gissa vad jag gjorde då jag kom hem på eftermiddagen. Jo, SOV! Sen var det lite mat och tv-tittande och sen sovtajm. Helgen gick himmla fort, he säg ba svosch så är den slut och var ju mest jobb men det var jätteroligt att göra ngt skoj under helgen med trots att man hade jobbat och var trött och skulle upp tidigt igen. Det går!

/Tesan

Kommentarer
stoffeboffe

Ja, det var lång ifrån roligt att gå upp tidigare för att ta sig till jobbet på längre tid än vad man gör i vanliga fall.



Missade enbart 10000 riskorn med hur många som går på en liter. Rätt så duktigt av mig iaf :)

2008-10-06 08:38:35

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0