Snart är det jul och Lillan växer

20/12
Fick besök och där med presenter av C & J & C. Flisan fick byxor, body och en mössa från Lindex med deras söta "filur" på och två riktigt söta och tjejiga nappar (som hon gillade jättemycket!) och en nappflaska. På eftermiddagen åkte vi till Felicias farmor och farfar på middag och vi fick passa på att öva på att åka hemifrån, inför julafton. Flisans farmor fyllde 65 år 14/12 men vi hade inte möjlighet att vara med och fira henne så vi hade med oss en present idag istället... När vi kom hem på kvällen började det snöa så mycket att vi inte såg ut genom fönstrena (snedfönster). Härligt! Hoppas på en vit jul, vill inte uppleva en grön jul till. Inte i sverige i alla fall.



Presemten från C & J



Vilar i farfars famn



Snö!!!




21/12
Flisan är 3 veckor och 5 dagar gammal (36+3) och vi får besök från hemsjukvården. Lillan vägs i vanlig ordning och nu visar vågen 2410 gram, en ökning på 60 gram på 4 dagar. Med tanke på att det var en vikt innan mat, brukar väga henne efter att hon ätit, så var inte ökningen allt för lite. Sköterskan tycker att vi nu ska skippa tillmatninen i sonden helt och låta Felicia ammas först och bara om hon inte verkar nöjd ska vi ge henne av ersättningen. Det fungerar bra hela dagen och hon är belåten och sover efter målen men på natten är hon kinkig.
Hon gick inte alls med på att sova i sin egen säng, vagninsatsen, trots att den står alldeles intill oss där vi sover och gallskriker då vi lägger ner henne. Då jag tar upp henne i famnen igen blir hon knäpptyst. Jag lägger mig ner i sängen, fortfarande med henne i famnen. Hennes huvud på min överarm och hennes kropp mot min. Då somnar hon gott och vi fick nog 2 timmars sömn alla 3, underbart!










22/12
E-L kommer och hälsar på och får se lillskrutten. När hon åkt hem drog jag iväg för att handla lite. Kändes konstigt men samtidigt lite skönt att åka från Lillan. K ringde efter knappa 2 timmar och sa att det var dags för mig att packa mig hemåt då Flisan började bli hungrig. Jag kastade mig i bilen och var hemma på drygt 20 minuter. Klart man släpper allt för vår lilla ängel! Då jag kom hem var det alldeles lagom för henne att äta och hon hade inte alls hunnit bli allt för arg :-)



Felicia spelar tv-spel med pappa medans jag pratar med E-L



23/12
Idag är Felicia 4 veckor gammal (36+5)! Inte klokt vad tiden går fort. Lillskruttan har varit hos oss i nästan en månad men det känns som hon kom till oss igår. Natten till idag var jobbig för oss och Flisan. Hon bara skrek då hon skulle äta och sparkade och fäktade. Ville inte ta tag i bröstet och när hon väl gjorde det så släppte hon efter 2 sug. Vid ett mattillfälle tog det henne nästan 2 timmar att bli nöjd och det var så frustrerande. Var hon hungrig, fick hon i sig tillräckligt, hade hon ont? Allt hann man tänka.
Vi ringde ssk imorse för att be om hjälp. Hon tyckte att vi om nätterna kan mata till henne extra i sonden och låta henne ammas så mycket som jag orkar och förhoppningsvis ska hon då bli nöjd och sova någon timme i alla fall. Inatt sov hon max en timme i streck. Lillan har gjort sig julfin också. Hon fick bada i handfatet igen. Hur gick det med badcapen då? Jo den kissade hon ner såklart. Kast i tvätten igen. Snart är den söndernött av allt tvättande.
Nu packar vi och grejar inför imorgon och K har precis åkt iväg för att hämta hem Nellie. Får se hur det kommer gå, hur Nellie reagerar på våran nya familjemedlem och så får vi hålla tummarna för att inte Felicia är allergisk, räcker med att min hals kliar. I år ska julen firas hos K:s moster i Herrljunga så dit bär det av. Kan inte fatta att det är julafton imorgon!!!



Lillan sprattlar i handfatet



Ibland kan det vara jobbigt att bli ren och fin




/Tesan




Kommentarer
unique

Det måste vara frustrerande att inte få sitt barn lugnt och stilla. Hjärtskärande. Hoppas det blir bättre med ersättningen om nätterna. Sova måste man ju oxå få göra.

Fler bilder önskas =)

2009-12-23 16:31:14
URL: http://saratilling.devote.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0