Flaskor som oljelampor

Det är så läckert att göra oljelampor av snygga flaskor som man gillar. Gamla antika eller kanske en fin vinflaska. Jag har ett par stycken av ikeas flaska "SLOM" hemma som jag tänkte kunde passa och så skulle jag vilja ha någon som är storleken mindre och ha dom stående tillsammans i grupp. Ungefär som bilden nedan visar. Så köper man bara till vekar att ha i med någon slags insats. Dessa är vad jag har hittat hittills:


 
  
Bilder från cosas.
Där finns dom gröna och röda porslinshållarna med veke att beställa för 59 kr/st.



 
Insats för oljelampa från panduro för 21 respektive 33 kr/st.




Så här ser hållaren ut som jag vill ha. 39 kr/st hos designrummet.


/Tesan



Kommentarer
Karro

Hej!

Det var ju supersnyggt!

Jag blev så himla inspirerad. Det är ju både snyggt och borde väl värma upp rummet en del?

Har du någon koll på åtgång av lampolja? Jag har ingen aning och hittar ingenting när jag googlar.



Karolina

2010-09-18 14:42:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0