1 veckas-jubileum, 31+2

Idag har det gått en vecka sedan störtfloden kom. En vecka sedan bebis talade om för mamma att nu är jag på väg, fortare än du tror! Just idag är det en bättre dag och jag har verkligen hunnit förlika mig med tanken att snart blir det förlossning och snart är bebis här. Våran lilla bebis är så välkommen fast än det kommer bli en lite annan tid efter födseln än vad vi hade trott. Det ska bli så spännande att se vad det är för en liten som har legat i min mage och växt och sparkat i, i alla fall, 7 månader!

Idag hade jag inte heller någon temp. Och CRP:t - infektionsvärdet - var normalt, ingen infektion, ännu i alla fall! Bebisen var snällare idag också och såg till så CTG:n blev godkänd snabbare, tog bara 10 minuter idag mot för 54 minuter igår :-)

När K kom åt vi lunch ihop. Jag min sjukhusmat och han gårdagens rester från thaimaten. Efter det lånade vi en rullstol och så åkte vi över till en byggnad i närheten som hade ett öppet fik och köpte med oss fika och kaffe. Gissa om det var skönt att komma ut och få frisk luft! Blev nästan hög :-D

På eftermiddagen vilade jag en timme och K åkte till Allum (köpcentrum) och strosade. Vet ni vad han kom tillbaka med. Prematurkläder! Två små söta bodys till våran lilla bebbe! Älsklingen är för söt, han tycker det är jätteroligt att köpa kläder - eller pimpa ungen som han säger :-) Allt vi har lånat och köpt kommer ju vara för stort så nu måste vi köpa på oss lite småkläder så inte bebisen behöver ha sjukhuskläder på sig. Prematurkläderna finns från storlek 40. 40! En normalbebis brukar ju ha 50 eller 50/56 då den föds! Vi tippar på att våran kommer behöva 44 då den inte kommer vara allra minst.

Ikväll har vi annars sysselsatt oss med kortspel, UNO, lite tv och bara vara nära varandra. K åkte för en timme sen ca. och nu är det väl snart dax att stänga ner dator och läsa ett tag och sedan nanna. Har sagt till om att jag vill träffa sjukgymnast då jag har problem med ryggen och den här hårda sängen gör ju inte saken bättre. Hoppas att jag får träffa denne imorgon.

/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0