10:e dagen, 31+5

Vaknade upp med lite halsont idag och jag nyser en hel del. Hoppas att det går tillbaka, vill INTE ligga här och vara dålig! Men ingen feber idag heller iaf. och CRP:t visade normalvärde, ingen infektion.

När barnmorskan kopplade på CTG:t blev bebisen helvild. Pulsen hoppade från ingen kontakt alls till en bra bit över 170. Den sparkade och sprattlade som aldrig förr och ville visst inte alls vara med på någon mätning. Liten då! Till och med BM fick sig en kick då hon med ena plattan skulle försöka få in hjärtljuden ordentligt. BM lämnade rummet och efter en stunds strykande på magen och övertalning så var bebis snäll mot mamma och lugnade ner sig. Så idag tog det bara dryga 10 minuter att få kurvan färdig.



Kan ni se hur hackig kurvan är? :-)


Nu är det eftermiddag och förkylningen verkar tyvärr inte bli bättre, snarare åt andra hållet. Så himmla typiskt. Skulle ju inte vara så roligt att få en infektion på det här eller att förlossningen skulle starta nu. Kul att föda och vara sjuk på det. Nä håll nu tummarna för att jag blir frisk fort!

Annars så har dagen varit lugn men jag är så olidligt trött. Har inte fått sova nåt heller för jag fick en ny granne i samma veva som det var dags för siestan. Det är siesta varje dag 14.30-15.00 så mamma/barn ska kunna få ro och vila sig och även vi oförlösta också. Den där stunden på dagen behövs verkligen så man får vila upp sig, förlossningen kan ju komma när som helst dessutom så sover jag ju så kasst på nätterna så om jag inte sover på dagen mår jag inte bra. Inte ens partnern får lov att vara i rummen då. Men det är bara bra att det finns en särskild tid som är vigd till vila tycker jag. Hoppas det blir bättre imorgon.


/Tesan



Kommentarer
Victoria

Hoppas du inte blir sjuk nu! De är en vild liten krabat du har i magen, hehe! :)

2009-11-18 16:58:18
URL: http://lillyvictoria.blogg.se/
AmandaBrun



Hi hi bebben börjar kanske lessna lite på alla plattor som trycker:) Härligt att den mår bra iaf. Trist att du är lite krasslig, men du ligger ju på rätt ställe isåfall ;)

2009-11-19 08:44:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0