16:e dagen, 32+4

Blev inte så mycket sömn inatt. Vaknade var tionde minut av sammandragningar. Dom sitter fortfarande "bara" långt ner i magen och håller i sig allt från 20 sek upp till över minuten. Fick citodon som jag inte tyckte hjälpte nåt alls men så fick jag prova med riktigt varma handdukar på magen och det var skönt. Inte så att det tog bort smärtan men det var riktigt behagligt.

8 imorse blev vi väckta (då hade jag lyckats somna en stund) av BM som har hand om oss idag. Hon kopplade på ett CTG och tog ett infektionsprov sdan kontrollerade hon tappen. Hon tyckte inte att det hade hänt så mycket. Den sitter fortfarande långt bak och var väl ca 1,5 cm lång och möjligtvis 1 cm öppen, inte alls tillräckligt. Beslut togs efter övervägande med läkare att jag skulle få en ny geldos, denna gången starkare. Vi fick lov att äta våran frukost sedan tog jag en dusch och 9.45 fick jag den andra omgången med gel.

Efter att gelen fått värka en timme gick vi ut och rörde på oss . Det gjorde ondare i magen men samtidigt var det skönt att få sträcka på sig och få röra på benen. 15.45 har det gått 6 timmar sedan gelen lades så då är det dax för en kontroll av tappen igen och sedan blir det nytt beslut om vad som ska göras. Hoppas nu att det har hänt nåt på tappen, annars känns det verkligen som att man har ont i onödan nu.

Har förutom antibiotikan som jag får intravenöst 3 ggr/dygn blivit insatt på antibiotika i tablettform och den ska jag ta 4 ggr/dygn. Detta för att det ska täcka ett brett område då dom misstänker infektion men dom inte vet var det kommer från.

Nu ska vi snart gå och äta lunch och sedan ska jag försöka vila. Kan nog inte somna pga. värkarna men vila är ju inte fy skam.

16:30. Nu har BM varit här och kontrollerat tappen. Alla värkar har gett lön för mödan. Jag hade öppnat mig ca 2 cm och tappen var väldigt mjuk, nästintill utplånad. Nu väntar vi på att BM skall prata med doktorerna och ge oss besked för hur vi går vidare.
Vi håller på med ett grymt teamwork. Värkarna kommer nu med mindre än 10 minuters mellanrum och håller i sig i runt en minut och är intensivare.

16:45 kom en läkare in och informerade om hur dom tänkt sig att förloppet skall vara. BM ska känna på tappen för att se om den öpnats något mer. Om den hade det så förutsätter dom att mitt eget värkarbete sköter det självt. Om jag inte hade öppnat mig mer så skulle dom sätta in värkstimulerande dropp. Självklart hoppas vi att vi inte skal behöver mer hjälp på traven utan vill att det skall skötas den naturliga vägen.
16451645 kom en läkare in och informerde om hur dom tänkt sig att förloppet skall vara. BM ska känna på tappen för att se om den öpnats något mer. Om den hade det så förutsätter dom att mitt eget värkarbete sköter det självt. Om jag inte hade öppnat mig mer så skulle dom sätta in värkstimulerande dropp. Självklart hoppas vi att vi inte skal behöver mer hjälp på traven utan vill att det skall skötas den naturliga vägen.1645 kom en läkare in och informerde om hur dom tänkt sig att förloppet skall vara. BM ska känna på tappen för att se om den öpnats något mer. Om den hade det så förutsätter dom att mitt eget värkarbete sköter det självt. Om jag inte hade öppnat mig mer så skulle dom sätta in värkstimulerande dropp. Självklart hoppas vi att vi inte skal behöver mer hjälp på traven utan vill att det skall skötas den naturliga vägen. kom en läkare in och informerde om hur dom tänkt sig att förloppet skall vara. BM ska känna på tappen för att se om den öpnats något mer. Om den hade det så förutsätter dom att mitt eget värkarbete sköter det självt. Om jag inte hade öppnat mig mer så skulle dom sätta in värkstimulerande dropp. Självklart hoppas vi att vi inte skal behöver mer hjälp på traven utan vill att det skall skötas den naturliga vägen.

18:00 BM undersökte och så att tappen nu var helt utplånad och att det hade öppnat sig en cm till, totalt 3 cm. Nästa koll görs klockan 20:00.

20:00 Efter kontroll av BM så får vi veta att det inte hade hänt mer nu på dessa två timmar. Tråkigt men vi kände det på oss. Det blev något längre mellan värkarna och intensiteten var inte detsamma. Nu blir det värkstimulerande dropp...

/Tesan



Kommentarer
ia

Hej hjärtat!

Försök vila så mycket du kan...din krafter behövs till "annat" snart =)

Att "Du har ont i onödan" kommer Du snart att glömma....

när underverket är "ute", glömmer man allt vad smärta är/var!!!!

NU skall jag iväg på jobbet...men kollar in här när jag är hemma vid midnatt!!!

Kramizzz på Er alla!!!

2009-11-24 12:39:56
Peos mamma

S....vila ordentligt och äte en gooooo lunch nu.....kram på er

2009-11-24 12:48:49
virre85

Nu är det 5 min kvar till tappkontroll hoppas du öppnat dig mer nu. Så himla spännande=) Hoppas du fått vilat lite och jag håller tummarna på att du snart får träffa din bebis!

2009-11-24 15:42:48
MissMii

Hallå tjejen!

Tänker på er, snart har ni eran bebbe=)

kram

2009-11-24 16:36:11
Peos mamma

Heja heja!!! Kämpa på!

2009-11-24 16:38:59
Hanna (HannaoNicko)

Jisses va spännande!! Följer bloggen med spänning! Lycka till, bra kämpat, hoppas ni snart får träffa bebisen.

2009-11-24 20:02:51
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
virre85

Hej,hur går det? Väntar spänt på uppdatering och hoppas hela familjen mår bra!

2009-11-25 16:25:44
linda G

hur har det gått gumman

2009-11-25 17:08:36
URL: http://lindagelin.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0