Jag har flyttat

Jag flyttat idag igen. Igår bytte jag ju bara plats i rummet men idag har jag bytt rum. Det var bara för att det blir smidigare att mäta CTG:t då. I detta rum finns en särskild kontakt där man kan koppla in CTG:n och så kommer kurvan direkt in i datasystemet. Så nu är jag åter igen själv. Men säkerligen bara för inatt. Det kommer säkert någon ny imorgon.

Tjejen jag berättade om som hade fått en pojke i vecka 33+5, hade med sig sin bebis ner på avdelningen idag, han ligger ju på neonatal egentligen. Han var så söt och så fiiiiin. Visst var han ganska liten men ändå inte så där tanig och bräcklig som prematura barn kan vara. Han hade ändå små pluffsiga kinder som en normalbaby, fast i lite mindre format. Vi tror att våran bebis väger ungefär som den pojken nu så det var jättekul att få se honom. Nu har vi kunnat få oss en liten uppfattning om storleken på våran minibäjsa. Kristofer var också här så han fick se. Han trodde ju inte att bebisar kunde vara mindre än dom normalstora vi såg här om dagen :-)

Vi var ute en sväng med vrålåket också. K körde runt mig i rullstolen alltså och det var SÅ skönt med frisk luft och att få vara ute en stund. Min älskling är så himmla go och snäll och han gör verkligen allt för att ta hand om mig och för att jag ska ha det bra. Hann med att bara ligga och kramas också i min trånga säng innan han gick. Åh vad det var mysigt!!!

/Tesan



Kommentarer
Maria

Hej Tesan!

Det är så spännande att följa dina dagar. Jag hoppas du har det så bra det bara går och att lilla bebisen stannar en stund till så den blir lite större.

Ha det gott, vi ses på FL!

Kram Moonlight-Maria

2009-11-18 08:15:37
URL: http://roderhult.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0