3D ultraljud

Oj oj så mycket vi hade för oss igår. Var helt slut då vi kom hem så orkade inte uppdatera bloggen. Vi var på andra delen av föräldragruppen men vi blev tvugna att gå efter halva tiden för att hinna till ultraljudet.

Ultraljudet gick väl ungefär som jag hade trott. Jag är glad att jag hade läst innan att kvalitén kan bli sämre om man är överviktig, annars hade jag blivit riktigt besviken. Tydligen kan en smal människa också råka ut för det berättade barnmorskan och det beror på hur kompakt man är. Har man mycket vatten i cellerna så blir det bra bilder men det hade inte jag tydligen.

Vi fick oss en liten titt på bebis ia alla fall. Barnmorskan kollade med 2D ultraljud och så frös hon bilden och gjorde om till 3D vid ansiktet. Hela undersökningen tog 30 minuter och den har vi inspelad på cd. Så nog var det mysigt att få se bebis änså. Den sprattlade massor och höll händerna för ansiktet mest hela tiden och vipps så kastade den huvudet bakåt med ansiktet mot min rygg och ville inte alls. Barnmorska skakade och grejade med magen så jag trodde jag skulle ha blåmärken efteråt. Huvva! Men jag förstår att hon bara gjorde det för att vi skulle få bättre syn på liten.

Emma ultraljudsklinik hade ett erbjudande med 25% på undersökningen. Så istället för 1700 skulle vi betala 1275 och eftersom bilderna inte blev så bra så sa BM att dom inte kan med att ta fullt pris så 1000 spänn fick vi betala. Då fick vi 20 bilder utskrivna och brännda på cd plus hela undersökningen inspelad på cd också.

Både jag och min sambo kunde i alla fall se så pass att vi båda tyckte att den har min näsa. Könet ville vi inte veta och vi såg inget, men jag tror att det är en pojke.



Bebis med handen framför ansiktet. Det känns så overkligt att jag har den där lilla krabaten i min mage.



Bebis med öppen mun i grumlet.



Titta tjockläpparna!



Bebis skrattar (?) och ser ut som en clown!


Vi längtar tills du kommer ut till oss!


/Tesan



Kommentarer
Caroline

Vilka fantastiska bilder! Min favorit är när den lille ler :-)

2009-10-27 12:59:10
Camilla

åhhhhhhhh men naaw, så söt!!!!! Längtar tills den lill* kommer =) pussss

2009-10-27 13:07:29
kusin sussi i Boden :)

hallojsan..så härligt att se eran bebba.. med a på slutet, jag sätter nämligen en liten peng på att det är en liten tjeja jag :)

kram sussi ps, vi kommer ner i januari 8-10 närmare bestämmt, ska på my dog utställning då.

2009-10-29 21:59:30

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0