Slickade skålar men fortfarande alldeles för lite

Igår var jag och min älskade lilla gumma på en öppen förskola för första gången. Det var för bebisar upp till 9 månader. Vi satt med i sångsamlingen och jag tror att Felicia gillade det! I början undrade jag verkligen om detta kunde vara något för så små barn men döm om min förvåning när alla barnen tystnade, tittade med stora ögon och gapade då kvinnan som höll i det inledde med att knacka på ett skåp och prata med intressant röst. Så söta dom var! Så sjöng vi, eller jag försökte, hade ju inte hört dom sångerna innan, och gestikulerade och skrattade.

Efter sångstunden var Flisan hungrig, men hon vägrade äta :-( Så fortsatte hon att vara missnöjd ända tills jag la henne i vagnen. Då slocknade hon på en gång.

Då vi kom hem vid 16 så hade hon inte ätit sen 10.30. Försökte att ge henne flaskan (ersättning) men hon totalvägrade. Då plockade jag fram en provpåse med fruktgröt från semper med äpple och banan-smak och hon åt upp hela portionen! Tror aldrig hon ätit så mycket på en gång. Hon fick kladda så mycket hon ville och det tyckte hon var roligt. Då gröten var slut tog hon tag i skålen och försökte trycka in den också i munnen :-D



10/6






Snacka om slickade skålar!





Sedan gick hon efter mycket trugandes med på att äta vid 18. Men sen satte hon stopp för att äta mer det dygnet. Blev ca 550 ml ersättning (tog flaskan 3 gånger) och en portion gröt.

Jag vet att jag sa att jag inte skulle babbla mer om maten men gör det ändå. Jag tycker att detta är så märkvärdigt och påfrestande så jag bara måste. Dessutom kan det vara bra för mig att kunna bläddra tillbaka i bloggen och se hur hon var under en viss tid. För jag har verkligen en tendens att glömma totalt! Några dagar kan jag få till veckor... Så här har det varit ända sen förlossningen. Kan det vara att man är så fokuserad på knytet så allt det andra får så mycket mindre plats i ens hjärna?!



/Tesan



Kommentarer
Martina - Mamma till Ella

Haha, sån sötnos. Så fina bilder du tagit.

2010-06-12 15:30:31
URL: http://frumammapappabarn.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0