Andningslarmet kaputt

Felicia somnade 19.30 igår. Försökte lägga henne redan 19 men det gick hon inte med på. Hon ville sitta uppe och titta på tv lite med mamma och det fick hon, sen höll hon på somna i min famn och då fick hon somna på sin kudde istället.

Hennes andningslarm la av igår. Fyyyy så jobbigt. När vi åkte hem från neonatal så fick vi med oss ett andningslarm hem och då hon blev utskriven var vi tvungna att lämna tillbaka det så vi skaffade oss ett eget. Prematura barn har ökad risk att drabbas av plötslig spädbarnsdöd och jag tyckte det var så jobbigt att vara utan larm och kunde inte sova om nätterna för jag var så orolig. Satt uppe om natten och bara tittade på henne ända tills K vaknade, då gick jag och la mig. Så psykiskt och till slut fysiskt uttömmande. Då vi äntligen fick hem larmet vi hade beställt till henne kunde jag sova igen. Men jag ska säga det att trots larmet så kollar jag ändå till henne några gånger innan vi lägger oss och några gånger på natten då jag vaknar till.

Jag kom i säng 1.30 inatt, dels för att batteriet på larmet hade tagit slut. Men jag har ju inget val. Är ensam hemma med Felicia och jag måste ju sova, hur ska jag annars orka ta hand om henne? 4,5 timmars sömn är bättre än ingen. Batteriet måste beställas där man har köpt larmet. Hur ska jag stå ut?!!

Klockan 6 hade den lilla stjärnan sovit färdigt. Jag lyfte över henne till mig och så låg vi och gosade en halvtimme. Sen gick vi upp och bytte på och tvättade Flis. Blandade sedan en flaska mat till henne, tog ett djupt andetag... och försökte mata. Men vänta... det gick ju!!! Hon åt på bra NÄSTAN utan strul, var bara tvungen truga lite. :-)



/Tesan





Kommentarer
Anna Å

Hej ! Oj vad Felicia har vuxit och blivit diktig o hon är ju SÅ himla söt på bilderna där hon äter.....

Nu har vi lite nedräkning till våran bäbis kommer, bara ca 2 veckor kvar nu. Sköt om er ! Kram från oss

2010-06-14 19:05:09
Anna Å

Hej ! Oj vad Felicia har blivit stor och duktig, och hon är himla söt på bilderna när hon äter...

Nu har vi lite nedräkning tills våran bäbis kommer bara ca 2 veckor kvar nu. Sköt om er ! Kram från oss

2010-06-14 19:07:47

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0