Felicia ensam med mamma

Bebis somnade vid 19 igår. Vi kom i säng vid 23 och försökte sömnmata henne då men hon blev skitsur och istället för att äta blev hon klarvaken och låg och babblade och bökade och efter en stund då vi tittade på henne så låg hon upp och ner i sängen och tittade upp på oss med hennes stooora ögon. Så söt! Jag och K höll på att vika oss av skratt men vi lyckades hålla tyst. Bra det, annars hade vi väl gett henne mer vatten i hjulet.

Runt 06 ville inte damen sova mer så K försökte ge henne mat, men hon vägrade. Då tog han med henne upp. Yes, jag fick sova lite längre denna morgon! Jag vaknade 7.30 av att K skulle gå till jobbet, då låg lillfisen i sin säng och sov igen. Jag sa hej då till bejbi och sedan sov jag och bebis vidare till närmare 9. Det var gött vill jag lova! Blev nog 8 timmar sammanlagt mot för 5-6 som det brukar bli.

När vi klev upp försökte jag ge Felicia ersättning men vad gjorde hon? Börjar bli tjatigt men... hon vägrade! Gjorde en portion med gröt (mild havregröt) istället och efter en halvtimmes trugandes så hade hon ätit upp allt.



11/6  Nöjd efter grötfrukosten




Hon var på ganska gott humör idag men trivdes bäst i min famn eller då jag lekte med henne. Men så fort som hungergnället kom och jag försökte med flaskan så bara skrek hon. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt att få i henne mat idag men det är bara nej, nej, nej från Flisans håll.

Vid lunch kom K hem, han slutade tidigare idag då han skulle åka iväg till h-borg över helgen, så vi fick äta lunch tillsammans. Försökte pyttsa i Felicia lite gröt också eftersom det var längesen hon åt men hon tog bara några små pytteskedar och sedan satt hon bara och spottade ut allt och gjorde pruttljud. Har jag sagt att detta är väldigt frustrerande?!!

Efter MYCKET trugande lyckades K få henne att äta lite. Hon drack några klunkar och så skrek hon... drack några klunkar, skrek och så vidare. Knepet var vaniljsocker och att han gick runt med henne sakta medans han matade henne och gung skulle det vara också.

När hon hade ätit packade vi ner henne i vagnen och åkte in till centralen och vinkade av K. Flisan blev sovandes i vagnen i 2 timmar i sträck! När hon vaknade var vi hemma och då fortsatte kampen mellan henne och mig med maten. Hon vann :-( Men närmare 19 lyckades jag lura henne. Kampen dit var låååång med många försök men till slut så åt hon en hel flaska, givetvis med vaniljsocker i igen, men jag var tvungen att stå i hallen och gunga henne i min famn samtidigt som hon åt.

Idag blev ransonen 450 ml från 18 igår till 19 idag (tog flaskan 3 gånger) plus en portion gröt och en liten smakis gröt då vi åt lunch. Försökte också med vanlig mat, olika pureér men dom ratade hon också.

Är detta verkligen normalt?



/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0