Helgen i låååånga drag :-)

Det blev lite jobbigt i helgen för Felicia eftersom vi inte var hemma. På lördagkväll somnade hon inte förrens 22-tiden. Det var inte så farligt faktiskt för hon var inte alls gnällig, hon ville bara vara med och var nöjd. Men sedan sov hon dåligt. Vet inte vem det var mest synd om henne eller mig... Jag var inte så glad den natten kan jag säga i alla fall. Jag somnade 2 sedan vaknade Fisen 3.30 och höll låda till 4.30. Då somnade hon om men sov oroligt och viftade och hade sig fram till 7, då skulle hon upp! Hur är det möjligt då hon sov så mycket mindre än hon brukar? Jag sov definitivt mindre än jag brukar och jag var nära död då vi klev upp.




12/6


Felicia var trött och grinig under dagen (söndag), konstigt, NOT! Vi var bjudna på kalas, hennes farfar fyllde 65 och det ville vi ju inte missa så vi åkte dit så fort som K kommit tillbaka med tåget från h-borg. Vi kunde dock inte stanna länge för gumman var såååå trött så det var synd om henne. Vi åkte hem men då vi kom hem verkade hon vara uppe i varv så hon somnade inte förrens 21.




13/6 - Jasså är du trött efter den skitnatten min skatt? Då skulle du veta hur din mamma mår :-)



Ringde till bvc igår och talade in ett meddelande där jag bad dom ringa mig idag för det blir bara värre och värre med Felicias matvägran. Hur kan hon vara så pass pigg och glaaaad då hon knappt äter?

5.30 vaknade hon imorse och var grinig. Provade att ge henne flaskan och hon tog den och åt upp hela! Sedan somnade hon om och vi sov till 8.20. Skööööönt!

Snackade med BVC. Sköterskan trodde att detta med hennes vägran är en åldersgrej eller kanske kan det bero på att hon är hård i magen. Ska få komma dit på fredag för att ta en vikt så får vi se vad som hänt under denna period. Hon tyckte också att vi ska börja med lactulos för att se om det blir bätre med hennes mage och prova med lite olika kötträtter. Har provat innan men då kräks hon bara så ska testa att mixa det då det kan vara bitarna hon kräks av.

Vet inte hur, men på något sätt så fick jag till det i mitt huvud att det var laxoberal hon rekommenderade till oss, inte lactulos. Så jag gav ju stackarn av laxermedlet (laxoberal) :-( Som tur var gav jag bara 3 droppar men blev så rädd då jag kom på mitt misstag, 4 timmar senare (!!!) så jag ringde sjukvårdsrådgivningen. Ingen fara på taket var beskedet, gött för jag kände mig så hemsk :-(




Hon somnade så gott ikväll!



Hennes intag idag får vi verkligen vara nöjda med. 5.30 tog hon 200 ml ersättning, 9.30 fick jag i henne en HEL portion fruktgröt, 11.15 åt hon några skedar biffstroganoff och 1/3 burk päron, runt 14 tog hon 150 ml ersättning och 18.30 en hel portion gröt igen.

Det ser väl inte så dumt ut?!


/Tesan





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0