5 månader

25:e april hade hjärtegrynet hunnit bli 5 månader och tiden fullkomligt springer iväg. I mitten på månaden upptäckte jag att lillfisen håller på att få tänder. 2 små korn kände jag i hennes mun så där är förklaringen till allt dreggel. Det fulkomligt rinner ur munnen på henne och hon blir sjöblöt. Sen är det ju ett evigt tuggande på allt och fingrarna i munnen hela tiden.

Nu är hon jätteduktig på att stödja sitt huvud men fortfaraden så är hon min lilla bubblehead! Lite svajigt är det allt men med tanke på att hennes korrigerade ålder nu är 3,5 månader så är det ändå duktigt!

Då hon ligger på golvet sprattlar hon så hon lyckas vända sig runt i en cirkel. Hipps vipps så är huvudet där fötterna låg!

Det bästa hon vet är att hålla i våra händer då hon ligger och dra sig upp och då får hon med sig huvudet så duktigt. Sedan då hon sitter upp fortsätter hon att dra och trycker ifrån med benen tills hon står upp.

Felicia närmar sig nu 6 kilo. Då hon vägdes 14/4 (4 månader + 3 veckor gammal, 3 månader korrigerad ålder) vägde hon 5900 gram och var 58,3 centimeter lång.

Liten börjar bli stor men är såklart fortfarande liten. Min älskade bebis!!!



26/4



26/4


26/4


/Tesan





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0