Det går framåt

Igår var det jobbigt för Felicia. Hon var så gnällig hela dagen och det bara eskalerade och till slut så var det gallskrik i stil med skriket då hon hade kolik. Fy så jobbigt det var och det skar i själen. Som tur var så lugnade hon sig sedan och på em kom det en rejäl laddning med b.a.j.s. som var hårdare än cement så det var nog det som spökade tror jag. Att hon hade ont i magen stackarn. Och när jag ändå är inne på det ämnet så kan jag ju berätta att efter att vi började ge Flisan katrinplommonpuré så är det inte längre gult eller grönt det som kommer ur henne utan brunt till MÖRKgrönt. Uschja!!!

Idag var vi och hälsade på en gammal pluggkompis till K och hans blivande fru och deras barn. Jag har inte träffat dom förut men det var kul och det var trevligt folk! Dom bodde i ett jättefint hus från 30-talet som dom håller på att renovera om totalt. Blir så himla sugen på hus då jag besöker folk som har det men nu ska vi njuta av att bo mitt i smeten med närhet till allt. Försöka! :-)



15/5 - Felicia tar sig en liten chitchat med Nellie innan vi åkte hemifrån


Felicia vänder sig ju till mage väldigt duktigt sedan mindre än en vecka tillbaka och idag skedde ytterligare en ändring. Hon ligger på mage och sprattlar med benen och man riktigt ser att hon vill framåt. Tror det är därför hon blir så arg när hon rullar över på mage. Hon vill inte bara ligga där hon vill FRAM! Idag lyfte hon på rumpan och försökte ännu mer att putta ifrån med fötter och knän och lyfte bröstkorgen från golvet med att trycka upp sig med händerna ordentligt. Jag tror inte att det kommer dröja så länge innan hon ålar eller kryper nu! Så häftigt det här, jag blir alldeles rörd!




15/5 - Dutti´!



Hon satt själv på golvet också utan stöd i några sekunder och hon hittade sina fötter igen också. Det kommer mer och mer nu.

De senaste dagarna nu har Felicia varit väldigt gnällig och gråter mycket på kvällarna. Hon är aptrött men kämpar emot och har så svårt för att somna. Säkerligen någon utvecklingsfas hon är i. Runt 19 veckors ålder sker ju en sådan stor förändring och korrigerat så är hon bara 17 veckor så det stämmer ju. Ikväll så gick det dock relativt smärtfritt. Knepet var att sitta i fåtöljen och gunga ganska kraftigt med henne i famnen tills hon slocknade.

Nu är hoppgungan inhandlad, ska bli så roligt att prova den imorgon!


/Tesan



Kommentarer
Cupcaken

ÅÅhh visst har vi det så spännande nu, märker av stora förändringar här med! :) Fanns det hoppgungor kvar för det braiga priset? :P

Kramis!

2010-05-15 23:01:21
Emmy



Jag gav Jack katrinplommon för magen, och han blev supergnällig och ut kom jättemörkt bajs precis som du beskriver. Gick över till päronmos ( som också är lösande ) och det funkar jättebra!

2010-05-16 10:17:59
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Johanna

Det går inte att kommentera på alla inlägg, vad irriterande, eller ja så farligt är det ju inte.. =) Ville säga att dom svartvita bilderna i inlägget nedan är så himla fina!!! Speciellt den längst ner!! Har du photoshopat dom eller får du till dom så på kameran? Du måste lära mig!



Vad duktig hon är Felicia, nu går hon ju snart =)



Kramar

2010-05-16 10:29:33
Karin

Gulligt skrivet! Det var trevligt att träffas tillslut. Jag har ju följt er lilla familj på avstånd ett tag (fb). Hoppas vi ses snart igen!

2010-05-22 01:03:47
Tova

Usch ja, har svårt att föreställa mig hur det måste vara när ens lilla pyre bor på sjukhuset ett tag innan man får "ta hem" honom/henne :/

på samma sätt som många kanske har svårt att föreställa sig hur det kändes för mig att föda så snabbt, heh...



Jag heter gemini888 på FL, är dock inte inne där så jätteofta ;) folk skriver så mycket där, känner inte att jag hänger med, hehe!

2010-05-24 21:45:09
URL: http://trasslet.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0