Febrig Felicia och allergisk mamma

Idag har jag och Felicia varit inne hela dagen och det var lika bra det. Himlen var grå och trisst, Felicia febrig efter vaccinationen och jag MYCKET allergisk. Jag har nyst och snytt mig HELA dagen och det gör mig så trött, så trött. När K kom hem tog han hand om Felicia och jag gick och la mig en timme innan vi skulle börja laga middagen ihop. När K väckte mig stod redan midda´n färdig!!! Gud så skönt! Medans vi åt fick Felicia som vanligt sin gröt. Idag orkade hon inte äta lika mycket men hon mumsade åtminstone i sig 2 msk pulver. Efteråt blev det en dusch. Det är nästan stört omöjligt att få gröten till att bara vara på skeden och i hennes mun!

Hjärtat har mest velat vara i famnen idag för att vara lugn. Tror hon mår lite dåligt av febern. Natten till idag var den, som jag skrev förut, 38,3 och då fick hon en supp panodil. Sedan gick den ner och i em var tempen 37,9 för att sedan öka igen mot kvällen till 38,4. Då fick hon en supp igen och sedan somnade hon vid 20.00

Nu har inte Felicia ätit (ersättning) sen klockan fem i eftermiddag. Tror nog att vi ska väcka henne lite försiktigt snart och ge henne mat. I vanliga fall så brukar hon somna vid 19 för att sedan vakna vid 20-21 igen för att äta och sedan somna igen. Det kommer inte hända ikväll, det gjorde det inte igår heller och jag antar att det beror på febern.

Mat till Flis och sedan hoppar jag också i säng!



4/5- Felicia somnade men fortsatte leka i sömnen :-)



Dusch efter maten


/Tesan






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0