Stadig på benen

Idag har jag och Felicia varit på mamma-bebis-träff med bvc-gruppen. Vi letade upp ett fik med uteplats och tog en fika och tjötade. Det var riktigt trevligt och det är så himmla skönt att Felicia är så lätt att ha att göra med nu. Hon har blivit en så nöjd bebis om man jämför med då hon hade det så jobbigt med magen. Hon sov då vi gick, vaknade lagomt till att jag hade fikat färdigt, satt i mitt knä och tittade på de andra bebbarna, blev hungrig och åt, var lite mer social och sen somnade hon i vagnen igen. Underbart! Hon nöjd och jag nöjd!

Vid kvällens grötkalas var hon vildare än vanligt. Hur jag än försökte så GICK det verkligen inte att hålla Flisan från att kladda. Ja skulle behöva två händer till. Hon spottade gröt och gjorde pruttljud, tryckte in nävarna i munnen så dom blev helt mosiga. Innan jag hann fånga händerna och torka av dom så hade hon kletat hela kinden full och en fin rand upp mot huvdet. Sedan tog hon haklappen och tryckte den också mot munnen så hårt hon kunde och tuggade och grejade. Vilding! Vilda hade varit ett passande namn idag! Och som hon pratade! Har inte lyckats lära henne än att inte prata med mat i munnen ;-)

Både jag och K har de senaste dagarna här märkt att Felicia är så mycket duktigare på att greppa saker. Förr kunde hon liksom greppa i luften för avståndbedömningen var inte den bästa men nu tar hon grejer som man sträcker fram och för dom till munnen och tuggar såklart! Det är så sött då hon tar tag i sin napp och får den på plats själv i munnen, duktiga kikkan!

Hon älskar verkligen att stå också så en hoppgunga är något som jag tror hon skulle gilla. Jag kan inte sluta att förundras över hur stadig hon är. Det räcker att vi håller hennes händer för att hjälpa henne att hålla balansen.


5/5 - SÅ stadig!


/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0