På rymmen

Igår lämnade jag och Felicia lägenheten redan 8.30. Det skulle komma några gubbar och bröta i sovrummet (borra för en ventil i taket) så vi var tvungen avlägsna oss. Det är bra att ha tider att passa för då blir det minsann åka av! Alltså, då kommer man iväg, hemifrån!

Vi tog oss en promenad dit där jag var hos sjukgymnast under graviditeten för att återlämna hjälpmedel jag fått låna (handledsskydd för karpaltunnelsyndrom och foglossningsbälte). Dom skulle återlämnas senast 3 månader efter födseln och ooops, nu har det visst gått över 5 månader. Men det var faktiskt inga problem. Dom brydde sig inte alls om att jag var sen. Skönt! Hade nästan laddat lite för diverse historier om varför jag var sen men nu slapp jag ta till dessa.

Efter snabbvisiten på rehab promenerade vi förbi mitt jobb en sväng. Träffade några arbetskamrater och några gummor. Det var kul att se dom, som vanligt! Efter det besöket promenixade vi in till stan för lite shopping. Denna gången var det mammas tur, inte en endaste liten grej till Flisan blev det men mammsen fick sig, efter mycket sökande, ett par vita converse all star high. Dessutom till 100 spänn billigare än vad dom brukar kosta!

När vi kom hem var det lagom tid för Felicias lunch. Vi har ju hållit på med smakportioner i en månad nu och just denna dagen kändes det som om "något lossnade" hos Flisan. Hon har tidigare inte varit så jätteintresserad av maten men denna portionen smaskade hon i sig utan problem. Palsternacka, morot och majs. Ett istärningsfack vardera och varje fack är strax över en matsked. Hon var så rolig då hon åt också. Hon viftade med armar och ben och satt om mummade och gjorde pruttljud och liksom spottade. Men jag såg på henne att det var nte för att hon inte ville ha utan bara för att busa. Busunge!


6/5 - Mat är mums och skoj!



Man hinner med mycket på en dag. Nu tar vi en vända på golvet!



Sedan somnar jag ingosad i favvoleksaken som är en barnvagnsleksak.
Kallar man dom så dom som man hänger tvärs över sufletten?


/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0