Försökskaninen i hoppgungan

Vid 20 somnade bebis igår och vaknade bara till några gånger men somnade om igen efter nappinploppning och lite gung av sängen. Brio vyssan lull is the shit! Sen vaknade hon för mat strax efter 12 och då åt hon och stensomnade sen igen. 4.40 var det dags igen. Då gick K upp med henne och gav henne mat. Efteråt var hon hyperaktiv, inget dög och hon bara skrek och skrek. Vid 6-tiden gick jag upp och undrade vad tusan det var frågan om. Jag tog Felicia i famnen och skickade K i säng. Lillan låg mot min bröstkorg och hon blev heeelt stilla och sa inte ett ljud. Så då tog jag med henne in till sovrummet igen och la mig med henne fortfarande tätt intill mig och hon gosade in sig och somnade på stört. Det var sååå mysigt att ha henne så nära och hon trodde sig att sova 2,5 timmar till. 8.30 sa hon till att hon ville gå upp. Underbart ju!

Idag har vi promenerat en massa. Träffade J i stan och åt lunch och sedan gick vi en sväng i trädgårdsföreningen. Fint men lite väl kallt! Känns som om göteborg var enda stället i sverige som var bortglömt,”alla andra” har ju haft kanonväder.

Flis har testat sin hoppgunga nu och det var kuuuul hälsar hon! Sen har hon hunnit med att lugga Nellie så hon hade toffsar med hår som satt mellan hennes fingrar. Nu har Flis alltså upptäckt kissen och det ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig. Nellie kommer garanterad att bli jagad här inom kort!









Nu ligger hon och viftar under sitt babygym. Får se när hon har tänkt somna ikväll och om gnället kvarstår. Låter henne styra fortfarande när hon vill sova. Att ha strikta rutiner och lägga henne i sängen innan hon är trött eller håller på att somna det går bara inte. Hon blir sååå arg och ledssen så det är inte värt det. Jag tror på att låta henne "bestämma", tror det ordnar till sig längre fram.

Kom just på en sak... en tanke... Första barnet är ju lite som en försökskanin. Man har ingen erfarenhet av ett eget barn och allt vad det innebär. Man litar till sin egen intuition och rådfrågar andra men man VET ju egentligen NADA. Fast å andra sidan, det som fungerar på ett barn fungerar inte på ett annat och i det långa loppet så är det nog bara en själv som vet vad som är bäst för ens barn trots bristen på erfarenhet!



/Tesan



Kommentarer
Cupcaken

FIN hoppgunga! Me like ;-)

2010-05-16 22:37:20
Tova

Åhh vilken sötnos :D ser ju ut att vara unegfär lika gammal som min grabb!

2010-05-19 22:49:10
URL: http://trasslet.se
Tova

Jaha, men vad kul!! min grabb var ju också beräknad till den 14:e - fast föddes 2 dagar efter istället ;)

Lite roligt att din dotter är 09:a fast liksom "egentligen" lika gammal som min son :)

Var det någon speciell anledning till att hon kikade ut så tidigt?

2010-05-20 17:07:18
URL: http://trasslet.se
Tova

Aha, vad läskigt! Kan tänka mig chocken när vattnet går så tidigt i graviditeten. Men skönt att det ändå gått så bra!



Min förlossning var ju också lite chockartad fast på ett annat sätt; det hela gick ju väldigt snabbt så vi hann inte in till BB :S

kram

2010-05-21 22:44:56
URL: http://trasslet.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0