Helg och mammornas dag

I fredags åt Felicia en ordentlig portion mat i hennes mått mätt. 4 istärningskuber fick hon i sig. Hoppas det börjar ta sig, hon är rätt så kinkig vad gäller mat. Men det går väl till sig så småningom.

Det har varit en trevlig och skön helg. I lördags var jag och Felicia på en barnmarknad. Folk var som tokiga, värre än på rea. Nästa gång, om det blir fler gånger, kommer jag att åka själv. Det fanns inte plats för att ha med sig vagnen in så jag fick bära Flisan i sele på magen och det var trångt och jobbigt så det enda jag kunde fokusera på var Flisan och att inte hon skulle komma i kläm. Jag kom hem tomhänt därifrån men både jag och Flis var välbehållen :-) På eftermiddagen var vi bjudna hem till K:s gamla pluggkompis J med blivande frugan K och deras söta barn. Där var även ett annat par som jag inte träffat förut, D & M och deras lillkille. Det bjöds på grillat, första för i år för vår del. Mumma var det och mycket trevligt! Felicia somnade sent men nästan helt utan gnäll och vaknade inte då vi flyttade över henne till babyskyddet då vi skulle åka hem. Skönt!

Igår var det en ny mamma att fira på morsdag. Mig! Felicia vaknade inte förrens 5 för att äta så hon sov hela natten kan man säga. I och för sig inte så konstigt då hon somnade så sent men ändå! Gav henne mat och sedan somnade hon om klockan 6 och vaknade igen 7. Då gick K upp med henne och jag somnade som en stock. Vaknade 10.30 av att K och Felicia stod intill sängen. Hade fått en fin sommarbukett, en kopp kaffe och en tidning på nattduksbordet och då jag hade druckit upp kaffet väntade frukost i köket. Mysigt! Senare kom K:S föräldrar och vi gick ut på en promenad och sedan överraskade K och hans pappa mig och K:s mamma med middag på en grekisk restaurang. Det var sååå gott och mysigt. Första gången vi är ute och äter tillsammans sedan lillan föddes! Flis sov mes hela tiden så det gick hur bra som helst!




28/5 - 4 istärningskuber med mat och hon åt upp allt!!!



30/5 - Kan man få bättre start på morsdagen!?



/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0