Feber och magproblem

Igårkväll då jag skulle titta till Felicia innan jag gick i säng så kände jag att hon hade feber men ville inte väcka henne för att kolla tempen.

Vid 2.30 vaknade hon och var ledssen. Jag tog upp henne och bytte blöja och passade på att kolla hur mycket feber hon hade. 38,6. Försökte sen att få henne att somna om och hon var nära att somna så länge som jag buffade på hennes rumpa och höll en hand på hennes rygg samtidigt, men slutade jag så blev hon jätteledssen. Efter en timme orkade jag inte mer, kramp i både rygg och buffarmen så jag var tvungen väcka K och be honom ta över.

Jag vet inte riktigt hur länge det dröjde men han lyckades och vi kunde sova lite till. Närmare 6 vaknade hon igen och hon åt en flaska välling och efter det var hon ledssen och gnällig (jag menar inte negativt gnällig utan gnällig som om något är fel). K kom upp för att göra sig färdig för jobbet så han tog Flisan så jag kunde sova en stund till. Han gick efter 7 någon gång och då hade Felicia somnat för 5-10 minuter sen men redan efter en liten stund vaknade hon och var ledssen. Gick in till henne och tog upp henne, bajskalas igen.






Febern sitter i och hon är så trött. Satte oss i soffan efter blöjbytet och Flis bara satt stilla i famnen på mig igen. Att hon är still är ett tecken på att hon INTE är pigg, hon somnade igen och har nu sovit en timme. När hon vaknar ska jag se om jag får i henne gröt.

Vad är detta? Feber, trött, och problem med magen?



/Tesan





Kommentarer
Emmy



Stackars Flis :( Låter som en elak magbakterie.

2010-11-09 09:59:48
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0