Kass natt, bra natt, jobb, trött

Felicias farmor kom som en räddande ängel igår och tog med Felicia ut så jag fick sova. Lyckades nog sova en och en halv timme i alla fall och det var tur, vet inte hur jag hade klarat att jobba kvällen annars. Var tillräckligt trött i alla fall.

Felicia var pigg och glad under dagen trots hennes kassa natt och hon hade sovit en timme ute i vagnen på dagen. I säng kom hon vid 19.30 som vanligt meddelade pappa K och hon hade ett uppvak närmare 00. Tog inte så länge att få henne att somna igen och det var inget skrik. Under natten vaknade hon några gånger och tjöt till men somnade om själv. Så nu hade hon en "sova-hela-natten-natt" igen och vaknade 6 imorse.

Vi förstår ingenting...

Kom på en sak nu ikväll som vi nog ska försöka undvika. Ikväll somnade hon i min famn då hon åt sin välling och då ville inte jag vara grym och väcka henne för tandbortsningen så jag la henne i sängen direkt. Kom på efteråt att det är nog inte så bra för då kan hon ju bli orolig då hon vaknar och undra var hon är, hon somnade ju i mammas varma trygga famn men var är jag nu?!!


Kommentarer
Fröken Hallon

Min Felicia somnar aldrig i famnen längre, har inte gjort de sista 3 månaderna...tror det handlar om att hon inte är van vid det längre.

Somnar hon i vår säng och jag lägger över henne till hennes egna, då vaknar hon och är orolig så det har jag slutat med också.

Så i sin helhet så bottnar det säkert i att barnet behöver känna sig "tryggt" och du har en poäng i din tanke.

2011-01-28 23:01:46
Tesan

Precis. Som väl är är ju att det är absolut inte varje kväll detta händer utan bara någon gång ibland, de kvällar vi inte hunnit med att ge vällingen innan hon blivit för trött. Men tänker ändå försöka få bort dom få gångerna också.

2011-01-28 23:21:45
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0