Trött flis idag

Två uppvak blev det natten som var och hon bökade runt så mycket i sängen så hon blev pigg så fick be K ta över. Vet inte om hon har mer respekt för honom eller om det bara funkar bättre för att han är starkare. Ja, ibland måste man hålla i henne och det orkar jag inte. Det kan låta jäkligt klent att en 1-åring vinner över mig men när man sitter där med armen inklämd mellan späjlorna så är man inte lika stark och rörlig så jag förlorar.

Tror det blev sammanlagt en timme hon var vaken. Mer än natten innan men ändå inte katastrof som tidigare nätter.

Idag har jag kollat lillans temp 3 gånger och den har varierat mellan 36,7-37,4 så ingen feber alltså! Tanden är inte igenom än heller.

Dagssömnen blev det riktigt vajsing med idag. Hon vaknade 6.30 och sedan var hon trött och somnade redan 10. Hon sov bara en halvtimme men det var ju tillräckligt för att hon inte skulle vara trött då hon brukar. Vid 12-13. Vid 15 drog vi iväg till lek & buslandet för att aktivera henne och självklart somnade hon då i bilen. Vi tänkte att hon kunde få sova i vagnen så kunde vi strosa runt på backaplan innan buslandet men då vi bäddade ner henne i vagnen var hon klarvaken och pigg. Buslandet it was och det tyckte hon var skoj! Vilket jäkla liv det är där på helgen. Jisses, ungar överallt! Vardagarna är det mycket bättre att vara där, då är man nästan helt själv. Då vi åkte hem närmare 18-tiden så slocknade hon i bilen igen. Stackarn, inte konstigt ju då det blev så konstig tidigare på dagen. Hoppas det blir bätte imorgon!

Ikväll somnade hon vid 19.15 men K blev tvungen ta även denna nattning. Hon strular så med mig, jag fattar inte. Skitunge! :-)

Nu vill vi ha ordning på sömnen och maten. Hon sitter och spottar och fräser vid varje måltid och får kväljningar ibland också. Hoppas det går till sig snart annars får vi väl kolla upp det.

Klockan är inte ens 21 men man kanske skulle slå rekord och hoppa i säng ändå? Trött!



/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0