Massa roligt idag

7.15 gjorde Felicia morgon och en stund senare vaknade jag av morgonpuss från hennes pappa. Jag och gladfisen vinkade av pappsen och våran dag började.

Idag bar det av till öppna förskolan spira tillsammans med M & M. Det var trevligt och Felicia verkade ha jätteroligt och brydde sig inte mycket alls om mig. Hon bara kröp runt där och smakade på alla leksaker hon kom åt och skrattade och tjoade såklart. Det är hon bra på.

Då vi kom hem satte jag mig i köket för att få mig nånting i magen och Felicia lekte runt. Efter ett tag tyckte jag det var väldigt märkligt att hon inte visat sig. Hon brukar nämligen vara väldigt - vad ska jag kalla det... Mammig/klängig då vi är hemma och man måste sitta med henne på golvet för att hon ska leka. Det är väldigt sällan hon roar sig själv hemma. Så jag går och kollar vart hon är, hör ju att hon grejar med något och där... där sitter en VÄLDIGT nöjd tjej med flera METER toapapper runt omkring sig, superglad för att mamma hade glömt stänga dörren. Hon blev överraskad då jag helt plötsligt stod i dörröppningen så hon passade ivrigt på att slita ut ännu mer papper för hon visste nog att jag nu skulle ta henne därifrån.




  



En stund senare hittar jag henne rotandes i en stor vas vi har ståendes på golvet med kvistar i, där får hon inte vara så jag säger "Ajja bajja" till henne och hytter med pekfingret. Vad gör hon då? Jo, hon viftar med sitt lilla finger och skriker "JAJJA". Vad händer då? Jo, jag börjar gapflabba såklart! Sänder jag ut dubbla signaler? Vad menar du? :-)

Felicia premiäråt själv med sked idag också och det gick ganska bra. Jag fick hjälpa henne att ta upp med skeden och så var hon snabb på att stoppa den till munnen och hon sa "Nam nam" och "Mmmmmm" flera gånger. Klart det gick bra då det var något så sött och gott som rivet äpple på skeden!



"Mmmmmmm" sa hon då den här bilden togs


Och så minen :-)



/Tesan





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0