Antenatalbesök

Igår följde jag med K och hämtade Felicia på dagis. Jag hade kommit på den briljanta iden att vi skulle åka och storhandla direkt efter hämtningen. Jag hade skitont redan då vi hade hämtat Felicia och kom ut till bilen igen men jag ville verkligen komma ut så jag sa att vi drar och handlar ändå. Jag kan ju hänga på vagnen! Det är SÅ deprimerande att bara vara hemma, jag vill komma ut och göra saker... men det går inget vidare.

Det dröjde såklart inte många steg inne på affären innan trycket satte igång och magen blev stenhård. Gick fram med korta, sakta myrsteg men inte hjälpte det. Efter ett tag tyckte jag det kändes som det började sippra fostervatten. OBS! Så när vi hade handlat färdigt ringde jag förlossningskoordinatorn. Hon tyckte att jag skulle åka till antenatalen på en gång och få det kollat. En misstänkt vattenavgång ska alltid kontrolleras.

Väl framme fick jag komma in på ett rum på en gång för att koppla på ett CTG. När resårbanden hamnade runt magen så blev det livat värre inne i magen och bebisen puls låg på 165-180 slag/min. Den brukar ALDRIG röra på sig så mycket. Så det resulterade i att dom inte riktigt ville godkänna kurvan innan dom hade sett att bebisen lugnat ner sig så att pulsen gick ner till normalt. Efter en halvtimme av aktivitet avbröt BM för att göra en gynundersökning. Hon tänkte att bebben kanske lugnade sig av en paus... Gynundersökningen visade ingen vattenavgång, eller inget som BM kunde se i alla fall.

På med CTG:t igen och bebben fortsatte dansa breakdance så efter ytterligare en halvtimme tog BM in en läkare för att fråga hur dom skulle göra. Han sa att det var inget konstigt att bebisen hjärtljud var så höga eftersom den var så väldigt aktiv. "Det skulle ge samma resultat om vi skulle kolla din puls om du varit ute och sprungit en timme" sa han (Haha, det hade räckt med 5 minuter kan jag lova:-D).

Vi blev i alla fall hemskickade och det var bara höra av sig igen om det fortsatte att kännas som att det kommer vatten.

Det känns som att NÅGOT börjar hända i kroppen. Har lite mera "mens"värkar nu och kände ett par stycken igårkväll i soffan och även då jag sen skulle sova... Undrar när bebis har tänkt komma?!


Kommentarer
Maria

2011-09-17 15:15:23
Carina

Vad skönt att bebisen verkar må bra! Kommer nog väldigt snart verkar det som.. :)

2011-09-17 15:38:00

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0