12:e dagen, 32+0

32 fulla veckor idag. Wiiiihoooo!!! Känns skitbra. Nu har bebis fått växa till sig i 12 dagar till och senast om 2 veckor har vi bebis hos oss. Då blir jag igångsatt om inget hänt innan dess. Oj oj, nu går tiden fort. 14 dagar...

Vill bara meddela också att grannen som åkte in med värkar natten till igår, kom tillbaka sen på fm. Värkarna hade stannat av. Hon är i vecka 27 och väntar tvillingar. Hoppas dom vill stanna inne ett tag till.

Sov något bättre inatt faktiskt med den nya madrassen, men den är lite smalare än den förra, man kan tydligen inte få allt :-) Nu sitter jag i sängen och surfar bort tiden och väntar på att BM ska komma och ta ett CTG. Man har liksom vissa anhalter som man räknar ner till.

Först vaknar man sen kommer:

Frukost 8-9, Kolla tempen

Surfar bort tid eller läser, tar en dusch

CTG - oftast innan lunch

Lunch 12.30

Siesta 13.30-15.00 - Passar på att sova och det behövs

Dötid

Middag 16.30

Kristofer kommer vid 17-18 tiden

Timmarna rusar iväg och vipps är den 21-21.30 och K åker hem :-(

Kollar tempen

Surfar bort tid

Nattpersonalen kommer och kollar läget vid 22-tiden

Surfar lite mer

Bäddar ner mig vid 23 nånting


Visst låter det som jag har en händelserik dag!



Nu är CTG:t gjort och det gick bra även denna gång. Märkte direkt att liten sov i början av mätningen för pulsen var lägre och väldigt regelbunden. Efter drygt 10 minuter vaknade den, pulsen gick upp och den började röra på sig. Bra resultat på kurvan även idag.

Bad om information om igångsättning, vilket kanske blir aktuellt. Fick en broschyr som jag läst på och nu blev jag väl något klokare men har fortfarande frågor. Hoppas så att det ska starta naturligt. Min plan är att i vecka 33 plus någon dag, börja springa runt här på avdelningen i ett försök att få igång det själv. :-) Någon som behöver flytthjälp då? ;-)

Min granne blev utskriven och fick åka hem. Lyllo! Nu är jag själv på rummet igen men det lär ju inte dröjja länge innan någon ny kommer. Än så länge så har jag hunnit dela rum med 3 olika. Kommer nog hinnas med ett antal till.

Idag slipper jag sjukhusmaten till middag och det är jag glad för. Det är soppa. Det var soppa igår med och det var så lite mat så var ju fortfarande vrålhungrig efteråt. Lunchen idag var fiskgratäng och gissa vad vi får till middag imorgon. Jo! Fiskgratäng. Herrgud vad fantasilösa dom är. Går väl an en dag eller två, men nu har jag varit här i 12 dagar och är riktigt trött på maten faktiskt. Så idag och imorgon blir det middag tillsammans med K. Idag kalasar vi nog till det med kebab, mums!



/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0