2 veckors-jubileum, 32+2

Det var fantastiskt skönt att vara hemma några timmar igår. K:s pappa kom på besök och K fick laddat frysen med massa mat som hans mamma lagat. Underbart! Nu slipper han känna stressen att hinna och laga mat för ett tag. Han har inte mycket tid han heller då han jobbar och sedan alltid kommer till mig direkt efteråt. Så det underkättar ju massor! Vi gjorde inte så mycket hemma och det ville vi inte heller. Vi bara var med varandra och kollade på film och käkade middag. Jag kan säga att jag uppskattar vårat hem så mycket mer nu efter att ha varit hemifrån så länge. Vi har det jättebra ju!

Bebisen skrämde upp mig inatt. Jäkla skitunge :-) Jag hade knappt känt några rörelser sedan jag kom tillbaka till sjukhuset men jag försökte vara lugn ändå. Vid 1-30 stängde jag tv:n och försökte sova. Varjegång jag vände på mig kände jag på magen men det var helt lungt. 3.30 eller om det var 4.30, larmade jag på personal och sa att jag kände mig lite oroligt. Då tog en BM in en CTG-maskin och kopplade upp mig och så fort hon satte plattan på magen så hördes hjärtslagen, vilket underbart ljud! Och då vi började prata, då kom första rörelsen. Den hade helt enkelt bara gottat ihop sig där inne och sov djupt.

CTG:t på morgonen och tempen var inget att anmärka på idag heller.

Idag är det 2 veckor sen jag blev inlagd här på special BB. Det är märkligt hur tiden har känts seg och lång samtidigt som det känns otroligt att det redan gått 2 veckor.

Fick besked om att det var okej att åka hem över dagen idag också. Underbart! Det var okej eftersom mitt tillstånd är oförändrat. Får väl se hur det blir framöver, får ta en dag i taget. Man skulle ju vilja passa på att fixa med saker men jag får släppa dom tankarna, måste ta det lungt. De får inte bli mer rörelse än nödvändigt. Det var BM väldigt noga med att påpeka också, att jag måste ta det lungt.

K kommer snart och plockar upp mig så jag uppdaterar väl då jag är "hemma" :-) sen ikväll.

Kom tillbaka vid 21.30 ikväll. Vi har haft en skön dag. Var hem till C & J och åt lunch med dom och satt och pratade. Sedan åkte vi hem, jag tog en powernap i våran sköna säng och sedan var det soffan för hela slanten och vi åtmiddag och kolllade på tv. K har passat upp på mig och jag har bara gått det nödvändigaste stegen. Har känt ett rejält tryck neråt då jag gått idag så jag vankar fram. Tror bebis trycker mer eftersom det inte är så mycket vatten i magen. Kollade min temp då jag hade kommit hit och den låg på 37,7. Helt klart lite feber för en som mig som har en normaltemp på under 37. Fick pamol av BM som bara trodde det var en hög kvällstemp eftersom jag donat idag. Men jag har inte donat, har nästan tagit det lika lungt som om jag hade varit kvar på avdelningen. Blev förvånad faktiskt då det visade temp för jag känner inget och det har ju inte varit något sedan jag kom in så det blev liksom - What?! Hoppas det inte visar något imorgonbitti.

Nu ska jag surfa lite till och sedan bädda ner mig med en bok. Natti!


/Tesan



Kommentarer
MissMii

Följer dig här med Tesan=)

Hoppas det var mysmys hemma idag med, perfekt filmväder!

kram

2009-11-22 15:59:23

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0