Häxblandning

K provade att mata gumman i sömnen igår då han la sig vid 23.30, hon blev sur och vägrade, så då provade jag då jag la mig istället runt 1 och då tog hon hela flaskan. Skönt när hon äter då vi lägger oss för då vaknar hon ofast inte på natten. Nu vaknade hon dock ändå runt 5 och var missnöjd. K gick upp med henne och provade med mat, det vill hon INTE ha. Efter 40 minuter somnade hon igen och sen gick jag och gumman upp närmare 8.

Felicia började dagen med att klämma en HEL portion med fruktgröt till frukost och till det drack hon vatten, ur min vattenflaska med en sån där... sugkork... drickskork... Vet nån vad dom heter egentligen?? En sån som man måste dra upp för att kunna dricka ur! Det är något nytt hon börjat med bara för någon dag sen och hon älskar det! Ur nappflaskan vill hon inte dricka och inte heller pipmuggen, men vattenflaskan går bra. Hon är så söt då hon sitter där och suger i sig och ibland kommer det för fort så hon får en kallsup.

Det verkar som Felicia vill avveckla ersättningen helt nu, den går inte alls hem. Till lunch blev det istället 3 istärningar med biffstroganoff som jag blandade ner lite potatis/palsternacka i för att mildra smaken lite. Då blev det för löst så jag blandade i lite grötpulver för att tjocka till det. Det låter ju som världens häxblandning men hon åt och hon åt upp allt! Då maten eller gröten är för lös så sitter hon bara och spottar. Hon ska ha det stabbigt!

Det blev aldrig någon effekt på de dumma laxoberaldroparna som jag råkade ge henne igår. Puh! Men däremot så har hon fått sköta magen ordentligt med vår hjälp, så kanske är det därför som hon äter bättre nu, för det är verkligen skillnad! Så skönt!

När K kom hem gick vi till ett fik och tog en god latte och sedan gick vi på en liten promenad bort till slottsskogen för att prova en babygunga i lekparken där. Felicia är på tok för liten för de gungorna än men hon kunde i alla fall sitta en liten stund och gunga sakta och jag tror nog att hon tyckte det var skönt.



Mumsar gröt medans mamma och pappa dricker kaffe



Felicia och pappa



Rätt så skoj...



... men nu BLEV jag trött!!!


Oj, oj idag har hon mumsat!:

01.05                  200 (sömnmatade)

08.30                  En portion fruktgröt

10.30                  0,5 dl mango morgonmums

13.20                  3 tärningar biffstroganoff + ngn sked pot/pal + grötpulver, 1 dl päron

16.30                  fruktgröt

19.45                  Smakportion med fruktgröt




Felicia vägrade att ta flaskan då vi tänkte ha i henne ersättning innan sänggåendet så hon tog en smakis med gröt istället. Nu har hon käkat gröt 3 gånger idag. Hon gillar det, eller älskar är nog rätt ord, men jag tycker det blir lite tjatigt. Ska höra med BVC på fredag hur vi annars kan lägga upp detta nu då hon promt INTE vill ha ersättning. Jag vill gärna få till ett mål välling vid sänggåendet men om hon vägrar ta nappflaskan då den innehåller vatten eller ersättning så lär hon ju inte ta den med välling i heller.

Blir det för kraftig med ett grötmål innan sängdags tro?



/Tesan



Kommentarer
Fröken Hallon

Tacka tant Anita för den fina hakklappen Felicia ;)

2010-06-15 22:23:40
URL: http://frokenhallon.blogspot.com/74787

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0