Lekenskolan

För ca 20 år sen (oj vad längesen) hade jag en lite ryggsäck på ryggen och tog mina första kliv in på lekenskolan, min första skoldag. Spännande! När jag tänker tillbaka så får jag en mysig känsla i kroppen. Det var roligt att ha klasskompisar att få vara med och leka med varje dag och det var spännande att få lära sig. Jag minns att min fröken hette Inger. I två år fick min klass gå på lekenskolan, sedan blev vi flyttade till en annan och fick en ny fröken.

Det hade varit trevigt och roligt att få besöka den igen och se om man känner igen sig och bli så där nostalgisk som bara jag kan. Nu är det för sent.

I söndagskväll, 1/2, blev den jämnad med backen och ligger nu som en svart hög. Någon, en eller flera tonårskillar sägs det, fick för sig att elda i soptunnor intill skolans ena vägg och sedan var löpelden igång, bokstavligt talat.

Så många barn som måste ha varit ledssna idag då dom inte hade någon skola att gå till. Så tråkigt och så tragiskt!

Hoppas att den/de som gjort det har något samvete och verkligen inser vad det är den/de gjort.


Foto: Ulrik Bylander


/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0