På akuten i onödan

Alltså... vilken bortkastad eftermiddag! Jag höll på att greja i köket och Feicia var i vardagsrummet. Efter en stund gick jag för att titta till henne och då satt hon och käkade på ett papper (hon älskar att tugga i sig papper, busan). Jag fick se att det var 2 kvitton som hade suttit ihop och jag tror att det var ihophäftat med en häftklammer (ni vet som dom gör då man har returnerat något). Var hade hon bitit på kvittona? Jo! Precis i hörnet där det har suttit ihop. Jahaja, tänkte det var bäst att ringa till sjukvårdsrådgivningen bara för att kolla om det är någon fara om hon svalt en häftklammer.

Där var dom lite osäkra men ringde upp Östras barnsjukhus och fick efter inblandning av läkare besked att vi var tvugna åka in. Jag packade ihop lite grejer till Flis och ringde sen en taxi. 340 kronor fattigare, var vi en timme efter papperstuggningen, på akuten. Vi blev inskrivna an en sköterska ganska fort som säger på en gång då jag berättat vad som var "fel", att det är inget dom kan göra något åt. Ehhh va?!!! Ja jag trodde ju inte att det var något farligt och Felicia mådde ju hur bra som helst men en läkare hade ju sagt att vi skulle åka in och då gör man ju det. Jag blev faktiskt lite sur. Man drar ju inte iväg på en nöjestur till akuten direkt och pröjsar taxi dessutom. Sköterska frågade en kollega också och efter det fick vi beskedet att det var bara att åka hem...

Åh så irriterande!!! Jag vet inte vilka jag är mest sur på. Sjukvårdrådgivningen eller Östra. Eller jo, jag är irrterad på Östra för NÅGON läkare där hade ju bett oss att åka in och rådgivningen meddelade ju bara vidare.

Jaja. Åka hem sa dom... Hade inte med mig någon vagn till Felicia och inte något paraply. Därför kändes det inte schysst eller särskilt lockande att dra med henne ut i regnet och gå iväg till spårvagn och inte fasen ville jag slänga ut massa pengar igen på taxi. Så jag och Flis hade underbart roligt i entren på Östras barnsjukhus i över en och en halvtimme till Kristofer kunde komma och hämta oss. NOT! Hon ville ju inte sitta still i mitt knä utan skulle krypa runt på golvet. Skitigt golv där alla springer in och ut! Och så tänker man ju på alla sjukdomar som passerar där och alla mer eller mindre sjuka barn som leker i det där jäkla skeppet som står där. Där skulle ju Fisen också talla såklart.

Nä, roligare eftermiddagar har man varit med om!!!



/Tesan


Kommentarer
Maria

Vilken tur ändå att det inte var nåt allvarligt, men jag förstår din irritation.

Snart blir det väl akuten ändå, med tanke på de eventuella infektioner hon drog på sig där på golvet =)

2010-11-02 20:50:50
URL: http://mischomascho.blogg.se/
Helena

Dåligt!



Tänk om man kunde ha lite mera stacke och ringa upp sjukvårdsupplyssningen om taxi pengarna tillbaka!

2010-11-02 20:59:20
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Emmy



Men åh va segt!

2010-11-02 21:04:26
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0