Utredning - provtagning

Imorse fäste vi ett emlaplåster på Lillans hand som fick sitta tills sköterskan på aleris tog bort det efter en dryg timme. Felicia brukar skrika bara någon tar i hennes hand och ska hålla fast henne, hon blir rädd. Denna gångne hade jag sett till så hon hade den andra handen full av kakor så hon skulle ha lite distraktion. Det hjälpte! Hon sa inte ett pip då sköterskan tog handen och inte heller ett ENDASTE pip då nålen stack genom huden. Har aldrig hänt förr under de MÅNGA provtagningar hon varit med om.

Tyvärr så var det ett tunt kärl och det sprack, då fick lillan ont och blev jätteledssen och mitt mammahjärta började värka.

Det fick bli ett stick i ett fingret istället och som tur var så rann det på riktigt bra där. Så bra så sköterskan kunde fylla 2 rör. Men oj vad hon grät. Tur det gick över fort med lite lock å pock med kaka, leksaker och ett lilleskutt-klistermärke som hon fick.

Efteråt blev det lite shopping till den duktiga tjejen som tröst. Kläder och solhatt som jag valde och hon surrade sig till ett par solbrillor i pilotmodell och efter att jag hade sagt WAOW ett antal gånger då hon tog dom på sig så började hon till slut säga "AAOW" varje gång dom hamnade på hennes näsa. Söta unge!

Svar på proverna kommer om 3 veckor.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0