Sjuk liten med feber

Den 9/5 flög vi hem till götet. Jag lyckades ordna så vi fick sitta utan någon bredvid oss och det var bra för allas skull. Det är inte direkt jättestor plats i planen och då jag har Felicia i knät så blir det en del bök och gorm. Flygresan gick hur bra som helst och trots att jag glömde att ge Flisan nässpray så gick det smärtfritt utan gråt. Bara lite smågråt under resan för hon var så galet trött och kunde inte somna. Inte konstigt då vi var i luften den tiden hon redan brukar nanna. Men väl hemma var det bums i säng efter ett kärt återseende med hennes bollhav.

Dagen efter märkte jag att Felicia kändes varm, vilket jag ofta tycker att hon är men kollar tempen väldigt sällan. Under älvsbyn-vistelsen blev det aldrig av att kolla då andra sa till mig att hon inte kändes särskilt varm eller, "det är varmt inne", "hon har ju lekt". Nu kollade jag i alla fall och visst hade hon feber. 38,7. På kvällen hade den stigit till över 39 och gumman kunde inte somna innan hon hade fått panodil.

11/5 var det Kristofers födelsedag och lillan började dagen med jordgubbar. Något annat till frukost dög inte och trots att hon fortfarande hade feber och en väldigt snorig näsa så var hon jätteglad emellanåt ändå och la till sina Felicia-miner som bara hon kan. Klart det är kul att apa sig då mamma skrattar så!











Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0