Jobb och bak

Det har gått flera dagar sen jag bloggade nu. Har haft jobbhelg igen så har inte gjort annat än jobbat och varit hemma och tagit igen mig och så sovit och sen jobbat igen så har helt enkelt inte hunnit eller orkat.

Igår var jag hos frissan och gjorde klipp, sling och färg. Jag är såååå nöjd. Klippte upp det mer i nacken än förra gången och så är det ungefär ner till hakan på sidorna. Långt och kort i samma frisyr! Kommer vara skönt att ha det kort i nacken då vi är i Thailand, det är ju rätt varmt där säger dom :-)

När jag kom hem från frissan så bakades det här hemma. Vi skulle få besök av C & D så ville bjuda på fika och helst baka något eget istället för att köpa färdigt. Nu hade jag bara en timme på mig så det fick bli ett mellanting. Fick den här fiffiga iden på bloggen Livet i byn (en inspirerande blogg av en som kommer från min hemby).

Gjorde cupcakes av kakmix och pillade ihop frosting, hjärtan och pepparkakssocker själv. Har alltid varit lite skeptisk till kakmixer men den här var verkligen jättegod! Men så älskar jag ju pepparkakssmak också!

När dom kom drack vi lite glögg först. Mmm så gott! Kanske ska man köpa hem lite glögg och ta ikväll också och någon liten peppaprkaka med ädelost. Mums!


Så här fina blev dom! Fick inviga det snygga kakfatet också :-)

   


Pepparkaksmuffins
ca 20 st

Muffinssmet
2 paket kungsörnen pepparkaksmix

Topping
2 askar philadelphiaost
2,5 dl florsocker

Pepparkakskrydda
Strösocker
Vanilinsocker
Pepparkakor

Gör så här:
Blanda ihop kakmixerna enligt anvisningen. Använd bullformar i en muffinsform (för att få dom höga och fina) och fyll formarna bara en liten bit från kanten. Grädda i ca 20 minuter till dom fått fin färg. Känn med sticka så dom inte blir för torra

Blanda ihop osten och flosockret.

Blanda ihop pepparkakskrydda, strösocker och vaniljsocker till önskad smak.

Skär pepparkakorna till hjärtan. Använd pepparkakor som har "blomform" (Annas).

Bred på toppingen när muffinsarna har gräddats färdigt och kallnat. Strö på sockret och dekorera med ett hjärta.

/Tesan




Kommentarer
Victoria

Måste få se en bild på din friiiilla :-)

2008-11-18 15:56:52
URL: http://lillyvictoria.blogg.se/
syster B

Det ser jätte gott ut. Du få gärna baka såna då du kommer upp.

2008-11-18 16:40:03
Elin

Åh vilka härliga muffins, mums :) ja rocky road är det bland det godaste jag vet! Men du har alldeles rätt vad det gäller innehållet...tänkte nog egentligen på "äkta" hemmagjort godis. Men rekommenderar dig verkligen att prova! Ikväll ska Leila baka rocky road cupcakes på tv4+ såg jag, kanske kan vara nåt? :)



Elin

2008-11-19 15:25:47
URL: http://www.vivevita.blogspot.com/
Livet i byn

Mums filibabba!!



~Livet i byn

2008-11-19 19:19:55
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Jenny

Muffinsen verkar galet goda! De ska jag absolut testa :)

2009-11-05 21:00:51

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0