Fullspäckad helg - Fredag

Då har helgen svochat förbi igen och har haft att göra hela tiden så har knappt rört datorn. Så nu tänkte jag göra ett inlägg för varje dag för att berätta...

Fredag

Jag och K hade bestämt oss för en myskväll bara jag å han så vi möttes upp efter jobbet och handlande det som saknades till maten vi tänkte laga och sen åkte vi hem.

Vi lagade världens godaste rätt tror jag. Jag sa nog MMMMM hundra gånger under måltiden. Den här rätten kändes så lyxig och exklusiv, en rätt man hade kunnat betala mycket för ute på en restaurang och hur ofta får man till maten så god hemma så det känns som man är på en fin restaurang?!! Det var asgott, jätteenkelt att laga och gick fort. Jag LÄNGTAR till vi ska laga den igen och jag säger bara... PROVA!!!


Titta så gott det ser ut! Der var gott att få "pilla" lite i maten också då man skulle äta räkorna som hade kvar "stjärtarna".


Ett glas vitt till, mumma!


Saffranspastasås med kyckling och räkor
Ca 4 port
Färsk pasta
3 kycklingfiléer
500 g räkor med skal (200g skalade) (vi tog scampi där vi lät "stjärtskalet" sitta kvar)
2 påsar saffran
2 pressade vitlöksklyftor
4 dl crème fraiche
1 dl vitt vin
2 msk tomatpuré
1 krm cayennepeppar

Gör så här
Skär kycklingköttet i bitar och stek den med svarttpeppar och salt. Lägg kycklingen åt sidan. Skala räkorna. Fräs saffran och vitlök i smör i en gryta. Rör i räkor och kyckling. Tillsätt créme fraiche, vin, tomatpuré, och cayennepeppar. Låt allt koka i ca 2 min. Smaka av och tillsätt ev. mer cayenne och salt. Blanda med nykokt pasta.

/Tesan

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0