Presentation

Tänkte att jag skulle presentera mig lite... Jag är en tjej på 27 år som är född och uppvuxen i de djupaste skogar, norrbotten! Men bor sedan snart 6 år i sveriges framsida... göteborg!. Jag bor tillsammans med min sambo och våran katt Nellie i en bostadsrätt. Jag längtar sååå efter att bo i hus och få större ytor att inreda och få pyssla med.

Jag jobbar som undersköterska men funderar på vad jag vill bli då jag blir stor :-D Jag ÄLSKAR inredning och drömmer väl lite om att få livnära mig på det. Jag kan spendera en hel dag bara på att surfa olika inredningbloggar eller andra inredningssidor. Försöker dagligen att komma på nya lösningar för att öka trivseln. Vilket är lite svårt då jag är inflyttad i min pojkväns lägenhet. Jag har alltså inte valt det här stället själv och knappt något i det heller. Nu har vi gjort om hela köket efter båda våras smak men det finns en hel del som jag (vi hoppas jag) vill förändra. Det ska bli underbart att lite längre fram få ett boende som vi båda har valt. Men vi står ut ett tag till då det är så HIMMLA billigt att bo här.

Våran Nellie är en söt lurvig sak som just nu är en riktig pain in the ass!!!! Hon löper och inte lite den här gången. Hon brukar inte göra så hemskt mycket väsen av sig men nu är hon SÅ orolig och går fram och tillbaka hela tiden och jamar HÖGT. Jag blir  stressad av henne. Får väl lskylla mig lite själv då jag inte vill kastrera henne. Vill nämligen ha en kull på henne flrst då jag tror att dom ungarna skulle kunna bli hur söäta som helst. Nellie är grå och vit och långhårig. Hon är en riktig liten myskisse och älskar att ligga på rygg och bli kliad på magen. Henns favorit är min sambo. Jag tror att hon är kär i honom så jag har fått konkurrens! Man kan riktigt se det då hon tittar på honom. Hon njuter! Ligger bara i hans knä, jämt!

Jag får nöja mig med att bli vald ibland eller att få kela med henne då hon ligger bredvid mig, men mitt knä duger inte. I snar framtid ska jag skaffa mig en hund (K, jag skrev SKA :-D). Jag vill ha en chihuahua. Har drömt om det nu i snart 10 år. Men det har inte riktigt passat med en hund i mitt liv. Dom är sååå fina!!! Och nej, jag vill inte gå omkring och bära på vovven eller klä på den eller ha den i ngn docksäng. Det är en hund för böveln!

Nu får jag nog börja avrunda, är nog ändå ingen som orkar läsa så här lång. Men en sammanfattning är då att jag är en norrländsk tjej som är apstolt över ursprunget och dialketen, den kommer aldrig försvinna :-) Jag har världens snällaste sambo som jag ser fram emot att få dela livet med, har en jättefin och gosig katt men drömmer om att skaffa en chihuahua också. Älskar inredning, hemhemma (norrbotten), havet mina vänner och min familj (har säkert glömt något). Jag saknar min familj och min släkt något oerhört och jag önskar att vi kunde träffas oftare. JAG ÄLSKAR ER!!!!!!

Nu ska jag förbereda midda´n lite. Ska ha middagsgäster idag. Den allra bästa och hennes pojkvän. Ska bli jättetrevligt!

/Tesan

Kommentarer
stoffeboffe

Kommentar nr 1. WOHOOOO. Nu skall man komma på något fyndigt att skriva också. Skall bli väldigt intressant att följa va du skriver baby. Tror du kommer bli en riktigt bra bloggare! Puss!

2008-10-02 11:41:05
Anonym

Hej gums. Jag håller med din sambo. Det här blir kul. Massor med kramar/Anna

Anonym

Inte för att vara "härmapa"..men jag tycker också det ska bli roligt att läsa din bloggis ;-)

Blev besviken att se att du inte lagt upp grytan än, för jag är nyfiken på vad jag får sen på middagen hehe

Det bästa med HELA bloggen (förutom att det är Du som skriver den) tycker jag är:

"Nu ska jag förbereda midda´n lite. Ska ha middagsgäster idag. Den allra bästa och hennes pojkvän. Ska bli jättetrevligt!"

Grymt bra inlägg!! :-)Klockrent! ;-)



Nu syns vi snart gummms!! Ska bli jätte kul!



Ps. Jag ska slå dig i Wii-tennis sen Ds.



//C

2008-10-02 16:40:30
Victoria

Vad kul att du har skaffat dig en blogg! :-)

2008-10-02 18:25:47
URL: http://lillyvictoria.blogg.se/
Bibbi

Kul att du skaffat en blogg, det ska bli roligt att läsa om vad ni har för er där nere. Vi saknar dig åxå jätte mycket. Kramar/ S.Syster Bibbi

2008-10-02 21:13:18

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0