På stan igår

Gjorde mitt "ärende" ;-) igår. Hittade 4 stycken klänningar på gina tricot för under 500 kronor. Snacka om bra pris! En av dom gav jag bara 49 kronor för. På eftermiddagen mötte jag upp bejbi i stan och gick och köpte 2-pack av den svarta disktrasan. Återstår att se nu hur länge dom håller. Man ska tydligen kunna tvätta dom i 60 grader och dom ska inte blekas. We´ll se! Handdukarna såg vi inte, får kolla eller fråga nästa gång.

Sen var vi till Josephssons. Dom har så mycket fint där. Är på jakt efter en hushållsrullshållare i vitt men det var inget dom hade. Där emot köpte vi refiller till våran snygga diskborste från bruka design. Nu har vi några på lager så vi slipper springa och köpa varje gång vi behöver byta.


Såg även att dom hade doftljus från populära Yankee candle. Har läst så mycket om dom så jag kunde inte motstå att prova. Många doftljus avger ju inte någon doft då man tänder dom, bara då man luktar på själva ljuset. Men detta avgav en mild och härlig doft i hela rummet. Jag valde doften "Clean cotton". Love it! Så här mysigt såg det ut då vi testade det:


Det luktade fräscht och nytvättat. Som ibland då man går förbi en tvättsuga utifrån. Yammi!

Detta snygga servettställ inhandlades också. På Village. Det kommer från Serholt. Vill egentligen inte ha servetterna vikta så, men dom var så stora så var tvungen:





Efter shoppandet gick vi till ett ställe och åt en pastabuffé så vi skulle slippa laga middag då vi kom hem. För då hade vi nämligen tvätttid. Så resten av kvällen bestod att tvätt, slö framför tv:n och sniff på ljuset :-)

/Tesan

Kommentarer
Ingela

Shopping....massor av shopping...me like 2..hehe

Doftljusen är underbara...har massor av dom hemma...

vart rum har sk sin egen doft...

kram "snäckan".....

ia

2008-10-07 10:04:51
GÅRDSROMANTIK

Dom doftar underbart de där ljusen.

Clean cotton är en av favoriterna.



Kram Maud

2008-10-07 12:42:39
URL: http://havsviken.blogspot.com
stoffeboffe

Ljuset var inte direkt min favorit. Jag kanske är en av fem svenskar som inte har något luktsinne :)



Idag är våran dag, det skall vi se till att fira ordentligt. Puss puss älskling!

2008-10-07 14:02:18
Eva

Underbart med Clean Cotton.

Ha en bra kväll!

2008-10-07 17:39:01
URL: http://hemmahoslillamig.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0