Trevlig fredagskväll

Igår hade vi middagsgäster. A & E. Vi har inte träffat dom sedan dom gifte sig i augusti (förutom att K har träffat E någon enstaka gång då) så det va jättekul att träffa dom igen!

Dom här fina blommorna fick vi av A & E. Så gulligt av dom!

Härligt med rosor och så mycket färg!

Den här bilden blev jag riktigt nöjd med :-)

Vi bjöd på den där saffranspastan som jag bloggat om innan (här) och det var succe även denna gång. Sen var det massa tjöt, vin och så en god efterrätt bestående av rårörda hjortron (färska, frysta plockade hemma i norr:-)) med karamelliserad ädelost på. Osten skulle bara få färg men den smälte ut och blev mer till en sås, fast det var jättegott ändå.

Sen blev det mer tjöt å vin och sen testade vi ett nytt spel som vi har köpt, orangino. Det är ett spel där man spelar en och en och får se hur andra uppffattar en och lär sig en del om sig själv faktiskt. Man läser ett påstående om sig själv som man ska betygsätta med 1-4 och så får man poäng om dom övriga svarar likadant. Lättsamt spel men skulle säkert kunna leda till vilda disskusioner också!


På det här påståendet skulle jag ju lätt satt en 4:a på mig själv :-)


Kvällen avslutades vid 2-snåret. Gästerna gick, jag la mig på sängen bara för att vila lite och krama på K. Men ingen K kom, han plockade iordning i köket och jag somnade på 4 röda. Vaknade 6 imorse. Där ligger jag på min välbäddade sänghalva med alla kläder på medans K sover gottigt inbäddad under sitt täcke. Hmpf! Det gör han förresten ännu. Tror jag ska krypa ner lite hos honom nu. Later!

/Tesan




Kommentarer
Caroline

Nästa gång är det vi som får saffranspastan va!? ;-)

2008-10-27 19:57:37

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0