Påsk

Jag och K kom till Älvsbyn med tåget på skärtorsdagen och åkte på en gång upp till Kåbdalis med pappsen och lillebror. MASSA snö, underbart! Vi hade ganska mulet väder de två första dagarna men på påskafton, långfredagen och påskdagen, då var det kanonfint väder med strålande sol!


Vi har kört så mycket skoter som föret tillät, som egentligen inte var tillräckligt. Men då det varit så varmt så blir snön så blöt och packad att det är svårt att kunna ta sig vart man vill. Men vi har kört i alla fall! Och pimplat (inte jag men jag har sett på :-)), ätit alldeles för mycket godis, lagat god mat, umgåts med familj och släkt, lapat sol och haft det skitbra!!!


Annan dag påsk åkte vi hem till älvsbyn igen och från att ha suttit tillsammans framför tv:n (Jag, K, lillebror, pappsen och farmor), eller bara umgåtts så kom vi hem till "civilisationen" och mobiltelefonerna åkte på (jag och K har ingen täckning på våra mobiler där uppe i Kåbdalis), datorn och internet startades och alla spred ut sig på var sitt håll i huset. Det var skönt att vara från internet faktiskt, då umgås man verkligen, man skulle inte haft tv heller, då hade vi varit tvungna att hitta på saker själva :-)


Igår eftermiddag körde jag K till tåget, han är framme i Gbg om en timme. Jag stannar till på torsdag eftersom jag inte ska jobba förrens på fredag.


Efter att jag hade vinkat av K, åkte jag till äldsta syter för att spela kort och där, på kvällen, hände något tråkigt. Min systerson, J, ramlade ihop och blev medvetslös, av vad vi trodde var att han hade satt i halsen då han åt godis. Vi gjorde hemlish manöver (eller hur det nu stavas) och fick till slut igång honom men han var fortfarande "borta" och väldigt förvirrad. Efter bara en liten stund kom ambulansen och körde in honom. Hans mamma åkte med i ambulansen och jag och hans syster åkte strax efter med bil. Jag hinner inte skriva mer nu men ville bara tala om att han fick komma hem igen inatt och han MÅR BRA. Du skrämde oss Joffe, det får inte hända igen.

/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0