Hemsjukvårdsbesök

14/12
Igår hade vi vårat första besök av hemsjukvården. Hon undrade hur det går och om vi hade några frågor och det hade vi, såna småsaker som man undrar över. Som hur man ska tvätta dom nedre delarna på en flicka och vad gör vi åt hennes torra hud. Naveln inspekterades lite också. Den har inte ramlat av ännu men snart, inte mycket kvar nu. Annars lades mest fokus på maten, mängden hon får och hur det går med amningen. När jag pumpar går det ju inte alls bra medn frågan är ju hur mycket Felicia egentligen får i sig av mig. Bara för att pumpningen inte funkar behöver det ju inte betyda att jag inte har mjölk. Vi får se om jag kan helamma eller om vi måste gå över till flaska eter sonden. Det får tiden utvisa.

Lillflisan vägdes också och vågen stannade på 2240 gram! En ökning på 230 gram på 4 dagar. Ooops :-) Men jättebra att hon växer ju! Vi hade ökat matmängden lite de senaste dagarn för hon vaknade tätare än var 3:e timme och var hungrig. Sköterskan trodde att hon får i sig mer mjölk av mig än vad vi tror så nu ska vi prova med en midre mängd ersättning i sonden ett par dagar för att se vad som händer. Blir ny vägning nästa gång hon kommer vilket nog blir på torsdag.





Stumpan hade svårt att somna efter målen och vaknade tidigare än vanligt natten till idag. Till slut somnade hon om så länge som jag höll hennes händer. Sötisen! Så råkade jag somna och tog bort mina händer och då vaknade hon. Då var det bara greppa dom igen. Lillfisan!!!

Det är dax för bebis att äta om en halvtimme och efter det ska jag nog passa på att sova, ska tvinga K att göra det också. Vi är helt färdiga. På natten sover vi 1,5-2 timmar i stöten innan det är dax för en ny procedur med amning, sondning, påfyllning av sprutor och sedan lyckas få henne att somna igen. Jag sitter och nickar då jag ska amma henne för jag är så grymt trött men vi tycker såklart att allt är värt det. Hon behöver ju oss våran lillskrutta!

Undrar hur många namn jag hade på Felicia i detta inlägg?!


/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0