Var får man kraften från

Var får man kraft från då man inte tankar på energi på natten? Då någon frågat om Felicia sover på natten har jag svarat att det gör hon. Men jag har kommit på att man kan inte kalla det för att sova då hon, istället för att äta var 3:e timme som på dagen, äter varannan timme cirka. Och inte somnar hon efter målet utan hon är tröstlös och gnällig oavsett vad vi gör. På dagarna stensomnar hon efter maten eller så lägger vi bara ner henne i korgen och hon ligger och knorrar lite och sedan efter en stund sover hon. På nätterna krävs det att vi håller hennes hand, hennes huvud, skumpar henne, ger henne napp, har henne tätt intill... you name it! En riktig nattuggla är hon och vi är sååå trötta, på natten. För på dagarna lyckas vi hålla oss vakna ändå och bara myser av att vara med Felicia. Vi kanske måste vända på dygnet vi också för i längden är det ohållbart med så här lite sömn.

Just nu ligger Felicia och trynar i korgen och snart är det dags för henne att äta igen. Efter det ska vi åka och besöka hennes låtsastvilling Kajsa. En kompis till K och hans fru fick en flicka samma dag som Flisan föddes. Så häftigt!



Flisan laddar inför mötet med Kajsa



Lillskruttan vilar på pappsen


/Tesan



Kommentarer
susanne

ja precis.. VAR kommer krafterna ifrån.. Var ju inte mycket sömn för mej heller då gabriel var inlagd.. men man klarar det kontigt nog.. Dock fick jag ganska ont i magen o spydde blod några gånger i slutet så mattias fick ta över o jag fick vara hemma... men ja.. kände mej mer orolig då.. o var det början på ett magsår så var ju oro o stress det sista jag behövde MER av,, men som tur var så kom vi hem med Gabriel 1 vecka senare o magont o spyorna försvann lika snabbt som dem kom..

2009-12-19 19:44:51
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Stina

Jag känner igen nattbeteendet. Det går hur bra som helst att ligga själv och somna och vara nöjd på dagarna, men nätterna kräver mycket närhet och ansträngning. Dom små kanske känner sig oroliga eller nåt på natten i mörkret? Jag vet inte vad det beror på, men man önskar nästan att det kunde byta plats :P

2009-12-21 14:44:52
URL: http://bebbelycka.blogspot.com
Finna

Hittade hit via Linda (babybloggen). Har läst bland dina inlägg och förstått att er skatt kom i v.32? Vår Ruben är nu 4 månader och föddes i v 34+3, här finns min gravidblogg: http://robbannasbebis.wordpress.com/

Våra dagar dokumenteras numera här:

www.finna.wordpress.com

Kram och lycka till!!

2009-12-21 18:24:56
URL: http://www.finna.it

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0