13:e dagen, 32+1

Det var mysigt igår att få vara själv på rummet bara jag och K. Man får ju inte mycket privat tid här. BM kom in och lyssnade på fosterljuden då jag och K låg intill varandra och passade på att få närhet. Det var mysigt att ligga så och få lyssna på hjärtljuden.

På kvällen och innan jag skulle sova hade jag lite sammandragningar nertill i magen och lite mensvärk-känsla. Tydligen sammandragnigar eller förvärkar sa BM, livmodern och kroppen övar sig. Så något har börjat hända.

Då jag satt upp i sängen och surfade innan jag skulle sova så ser jag hur magen guppar och gungar till  flera gånger. Full fart på bebisen utan att jag då kände nåt. Vad märkligt men SÅ häftigt att se magen röra sig så!

Då har man påbörjat vecka 33 nu då! 32 fulla veckor och en hel dag.

Imorse hade jag inte temp, vore nästan konstigt om jag sa att jag hade det. Har ju varit bra hela tiden nu. Gjorde CTG:t efter frukosten och det tog nästan en halvtimme idag men vet inte varför. Bebis sprattlade på där inne och jag blev nästan sövd av att få höra dess hjärta och rörelser.

En stund efter det kommer BM och säger att dom tänker flytta på mig. "IGEN"? frågar jag. Dom behövde tydligen rummet till en nyförlöst och det kan man ju förstå men varför kunde dom inte istället flytta på tjejen som jag flyttade in till? Nu är det ju faktiskt 4:e gången jag byter plats på nästan nästan 2 veckor, känns inte så roligt måste jag säga... Nästa gång ska jag minsann ifrågasätta. Jag fick plats vid fönstret igen så jag är ändå nöjd och glad, ahde jag inte fått det, DÅ hade jag slagit bakut! Jag blir så himmla varm och svettig av ingenting så jag MÅSTE kunna öppna och få luft. Skulle jag hamna på en annan plats än vid fönstret, då tror jag ärligt att jag skulle rymma härifrån.

Min nya granne som jag flyttade in till fick permision och åkte precis hem, hon kommer tillbaka imorgon och det innebär ju att jag och K blir själva även ikväll och jag kan sova lungt och inte bekymra mig över om någon hör mina snarkningar :-D

Jag tänker faktikt fråga sen om inte jag skulle kunna få åka hem över en natt och komma tillbaka morgonen efter. Eller åtminstone några timmar. Det hade varit en sådan befrielse. Fick ju självklart dessa tankar då tjejen med permis fick besked att det var ok för henne. Jag vill ju också! Vi har två helt olika situationer/"diagnoser" men jag kan ju alltid fråga. Får jag ett nej så ska jag även be om en förklaring till varför så vet jag i alla fall hur dom ser på saken och vad som skulle vara riskerna med att avvika några timmar eller så.

Just nu är det siesta så K åkte iväg till en kompis och jag passar på att vila.

Berättar om eftermiddagen/kvällen senare. Börjar nästan bli dags att säga som dom gör på tv3 - "Välkommen till kvällens Update!"

Nu jäklar i min låda är jag uppspelt som ett barn på julafton! Jag frågade BM som ska jobba ikväll, då hon kom in och kollade läget, om det finns möjlighet att få åka härifrån i åtminstone några timmar. Hon skulle prata med medicinskt anvsvarig läkare och återkomma. När hon kom tillbaka sa hon att det var okej men att jag inte fick gå runt och röra på mig utan måste ta det lungt och att jag inte kunde vara borta över natten. Dom vill väl ha mig på plats om det sätter igång. Så om en stund kommer K och hämtar mig och jag antar att vi bara åker hem och gör ingenting. Det krävs inte mer för att förgylla min tillvaro just nu!


/Tesan



Kommentarer
unique

Tråkigt att behöva byta rum så många gånger. Nästa gång sätter du ner foten!!



Du är verkligen en jäkel på att knipa. Jag vill göra det i minst 2 dagar sen kan h*n komma hehehe



INTE nyårsafton

2009-11-21 17:00:55
URL: http://saratilling.devote.se
Victoria

Vad skönt att få åka hem och samla lite krafter! Hoppas du har det bra kusinvitamin!:)

2009-11-22 10:50:17
URL: http://lillyvictoria.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0