6:e dagen, 31+1

Imorse var bebis odygdig! När CTG:t skulle tas så ville den inte alls röra på sig. Maskinen som mäter och skriver ut kurvan behöver både registrera hjärtljuden och lite fosterrörelse för att den ska godkänna mätningen. Detta brukar ta ca 10 minuter men idag tog det 54! Antagligen sov den men vipps så började det hacka i magen, då vaknade den med hicka. :-) Och då hickattacken var över, då blev mätningen godkänd! Hade ingen temp att tala om heller, varken imorse eller nu ikväll. Så läget är lungt, fortfarande!

Jag hoppas ju att bebis ska få ligga kvar till vecka 34+0 men jag vet inte hur jag ska klara det. Imorgon har det gått en vecka och det är så tungt. Jag vill ha tillbaka min vardag hemma.

Annars har dagen varit ganska bra. Har haft K här någon timme mer än om det vore vardag och det är så skönt att ha honom nära. Men vi blir lite rastlösa här. Finns inget ställe som är jättebekvämt att umgås på men huvudsaken är ju att vi får vara med varandra! Vi hade besök av C & J nere i entrén i förmiddags, så vi hann tjöta lite, det var trevligt. Sen fick jag mig en åktur i rullstol också över till apoteket. Det var underbart att andas frisk luft!

Besök får man bara ha här om man fortfarande är gravid och besökstiden är 18-19. Partnern får vara här när dom vill men måste såklart gå då det är läggdags. Idag stod det i GP att Halland (igår) och Göteborg (idag) har infört besöksförbud på förlossning och BB pga. svininfluensan, för alla utom partnern. Man vill undvika att små nyfödda blir sjuka och så finns det ju många infektionskänsliga gravida och nyförlösta. Detta hade ledningen på Östra sjukhuset i göteborg meddelat (där jag ligger). Jag tycker att det är bra att dom minimerar risken för smitta att nå dessa avdelningar. Grejen var bara den att vi som är patienter här på avdelningen inte har fått någon information alls om detta och folk har sprungit in här trots att det inte ens har varit besökstid. Annat folk än partner kan jag lova. Jag frågade en barnmorska om detta nu ikväll och hon sa att hon också hade läst detta i tidningen men att dom inte hade fått någon information alls om det. Skandal, inget annat!!!

Nu ligger jag i min hårda sjukhussäng och ska snart försöka sova. Måste nog tyvärr stänga ner, min granne har redan släckt lampan så vill inte störa.

/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0