8:e dagen, 31+3

07:50
Imorse vaknade jag tidigt av att min "granne" hade sammandragningar och blev uppkopplad till ett CTG. Efter ett tag blev hon körd till förlossningen. Vet inte om hon blir kvar där eller om hon kommer tillbaka. Hoppas det kommer gå bra för henne! Just nu är jag i alla fall själv på rummet och om hon inte ska komma tillbaka så ska jag be om att få byta plats på min säng så jag får vara vid fönstret. Det är så himmla varmt här inne. Men det är bara gravida som håller med mig!

Snart dax för frukost!

09:55
Frukost, temp, CTG och dusch avklarat. Temp och dusch var bra idag med. Fick precis besked om att jag får lov att byta plats till fönstret så någon ska hjälpa mig sedan att flytta på sängen. Kommer bli gött att få ligga vid ett öppet fönster. Är som sagt varm HELA tiden! Det var dagens höjdpunkt detta! :-)

Barnmorskan sa förresten då vi gjorde CTG:t att "då är det bara två och en halv vecka kvar nu då. Om det inte sätter igång av sig själv innan vill säga". 2,5 veckor! Det lät genast kortare än 3 veckor. Snart kommer bebis. Spänd av förväntan är jag! Det är då så himmla lungt med magen, förutom att bebis rör sig då, så det känns inte som att något nånsin ska hända här. Men rätt vad det är så gör det ju det. Och om inte annat så blir det ju igångsättning.

11.30
Hade precis renbäddat min säng (viktigt att göra det ofta då man är en tidig-vattenavgångare pga. infektionsrisk) då en barnmorska kommer in med ett vadderat kuvert till mig. Någon har skickat en present till mig! Ser ganska snabbt att det var från syster yster B (näst äldsta systern) med familj. Hon hade skickat ett fint brev där hon skerv att hon tänker på oss och så en jättesöt body och svarta velourbyxor från spöket Laban. Självklart i prematurstorlek så liten kan ha det på sig då den anländer! Jag blev så rörd så jag fick torka mina tårar. Ringde på en gång till K och berättade vad vi hade fått, för tanken var ju till oss båda, och jag säger som han att; B - du måste vara den mest omtänksamma personen som finns. Gud vad du gjorde oss glada!!!






   

Tack så hemskt mycket!!! <3




/Tesan



Kommentarer
unique

Åh, hoppas verkligen bebis stannar i magen lite till. För varje dag som går blir bebis starkare. Önskar er lycka till

2009-11-16 09:50:16
URL: http://saratilling.devote.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0