9:e dagen, 31+4

Fick en natt själv i rummet då grannen, hon som åkte över till förlossningen igår, kom tillbaka, och sedan efter någon timme blev hon tvungen att åka till förlossingen igen. Kändes lite konstig men det var rätt så skönt också
:-)

Idag hade jag inte heller någon temp och efter att ha varit uppkopplad i drygt 40 minuter så blev CTG:n godkänd. Liten sov tror jag, för det tog ett tag för den att börja röra på sig. Efter CTG:t hade jag besök av en läkare från medicin ang. min höga puls. Han lyssnade på hjärtat och lungorna, kollade puls och syresättning och det togs ett blodtryck. Allt var bra förutom pulsen som är hög då. Han trodde inte att det var något allvarligt utan att det hade mer med graviditeten att göra. Om detta inte går till sig efteråt så kommer jag söka för det igen.



CTG-maskinen. Inte från idag men det ser ju ungefär likadant ut varje dag.



Ett Hb har tagits på mig också. Tror att BM sa att det låg på 122. Har minskat från 133 sedan det kollades sist för 3 veckor sedan men det är forttfarande ett normalt värde.

Har fått en ny granne också. I samma situation som mig men hon har redan fått sin bebis, i lördags. Tror hon sa att hon födde sin lilla pojke i vecka 33+5 och han mår ganska så bra. Inga andningsproblem utan verkade mer vara problem med matningen. Men det håller på att komma igång och hon trodde att dom får åka hem om en vecka. Hennes lillkille var 46 cm lång och vägde dryga 2 kilo. Nu får jag ännu större förhoppningar om att det ska går bra för oss! Men jag hoppas bara att bebis vill stanna kvar i magen lite till. Gärna 2 veckor till men vi får se!


/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0