Förkylning och vaccin

Åkte på en ordentlig förkylning men jag gav mig fanken på att jag skulle orka jobba hela helgen ändå och det gjorde jag. Men det blev inte just mer än så. Jobba och sen hem och vila och krya på sig. Då jag vaknade på måndagmorgon kändes det mycket bättre så då passade jag på att knalla iväg till min MVC för att få influensavaccinet. De första 3 veckorna är det riskgrupperna som vaccineras och gravida är ju en av dom. Nu är det gjort i alla fall efter mycket velande och det är bara hoppas på att bebis inte ska ta någon sorts skada av det. Jag tror då att det hade blivit värre för mig och liten om jag hade åkt på influensan men nu ska jag väl förhoppningsvis slippa, bara anikropparna hinner ta fart innan jag råkar på någon som har influensan.

Sprutan kändes inget alls, var det bara placebo alltihop? :-) Jag är inte spruträdd så kanske var det men det kändes verkligen inget alls. Några timmar senare fick jag grymt ont i armen dock. Som en riktigt kraftig träningsvärk och ömt, ömt så inni norden. Idag känns det mycket bättre. Skönt att man inte blev sämre än så. 

Igår fick vi upp den nya tvbänken på väggen, blev riktigt snyggt. Nu ska vi bara lyckas justera till dörrarna som hänger lite på tre-kvart. Ja ni vet säkert hur det kan vara med såna där dörrar man ska montera fast själv. *suck* Jag ska lägga in bilder ngn dag så får ni se så grannt det blev! Trots dom sneda dörrarna.

Nu ska jag sätta fart på jobbet, jobbar 21.45 ikväll.

/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0