Felicia Siri - 100717

Nu är Felicia döpt. Hon döptes lördag 17/7 i storforsens kapell 4 mil utanför älvsbyn. Det skulle inte kunna bli vackrare. Platsen, kapellet, altartavlan, vädret, naturen, gästerna och vår älskade lilla solstråle gjorde det hela perfekt.

Psalmerna vi valde var; 897 - Det sker ett under i världen och 201 - En vänlig grönskas rika dräkt. En kompis till min systerdotter A framförde också en solosång, "välkommen till jorden" som betyder väldigt mycket för oss, framför allt för mig. Den låten har jag lyssnat på sedan lillan låg i magen och det är en sång som jag ofta sjunger för henne. Sååå vacker och den tar mig verkligen tillbaka till den dagen och det ögonblicket då jag fick möta vår älskade dotter för första gången och då vi fick se på varann.

Efter dopet bjöd på vi på fika, tårta och kaffe i församlingshemmet i vidsel och Felicia fick jättefina doppresenter av samtliga. Halsband, armband, renskinnstofflor, instrument, gåbil, dockor och pengar var bara några av dom.

Felicia var vaken hela dagen och skrattade och log konstant. Enda gången då hon blev sur var då hon inte fick riva sönder duken. Eftersom det var hennes dag så gav jag med mig dock och lät henne fortsätta!

Tack alla som kunde komma och tack för alla fina presenter!



Sjunger första psalmen



Felicias gudmor (min syster B) läser en dikt till henne






Felicia försöker rycka åt sig psalmboken då vi skulle läsa en bön :-)






Peptalk



I faderns och sonens...






Döpt!



Kan inte hela jag få bada där?



Dopljuset tänds



Den sista vackra psalmen



Den underbara altartavlan



Fyra generationer



Tre generationer



Nä, vi fick inte till någon bättre bild på dessa tre generationerna



Tar lite luft under kalaset



HELT slut efter att ha varit vaken hela dagen



/Tesan



Kommentarer
Cupcaken

Men ååh vilket vackert dop! Så fina ni var! :)



Jag och Felicia saknar er! kram

2010-07-22 23:59:59
Helen & Elias =)

Vilka FANTASTISKA bilder! Ni var jätte fina allihopa!

Ska bli kul att träffa er, förhoppningsvis snart =)

2010-07-23 19:52:16
Victoria

Vilka fina bilder! :)

2010-07-26 23:01:38
URL: http://lillyvictoria.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0